Figueres podria implantar les polèmiques zones verdes d'aparcament per a residents

Aquesta iniciativa també es volia aplicar a Girona però es va retirar la proposta per la forta oposició dels veïns

La polèmica zona verda per a residents de Barcelona arriba de nou a les comarques gironines. Figueres prepara el camí per a la seva possible implantació mitjançant la nova ordenança de Circulació que entrarà en vigor el proper 3 de novembre. Segons informa el consistori altempordanés, aquesta mesura contempla bonificacions per als residents a Figueres en les zones d’estacionament de pagament, fent-lo més barat respecte els que són de fora del municipi.

L'ordenança també esmenta la possibilitat de disposar d’agents cívics o voluntaris perquè gestionin les entrades i sortides de les escoles; prohibeix pràctiques com que es reservin places d’estacionament a l’espera de l’arribada d’un vehicle,  l’estacionament al damunt de plantacions, així com també el de motocicletes i ciclomotors a la vorera.

Pel que fa als vehicles comercials -com per exemple furgons, camions, vehicles mixt- la ordenança específica quins estan autoritzats a fer ús de les zones de càrrega i descàrrega, limitant l’estacionament fins a un temps màxim de 30 minuts i possibilita que es pugui exigir la utilització de rellotge horari. Les persones titulars de targetes d’estacionament amb disminució podran aparcar sense obtenir comprovant a les zones amb horari limitat i a les  càrregues i descàrregues.

A l'Escala ho van implantar sense èxit

Durant el mes d'agost de 2006 l'Ajuntament de l'Escala, encapçalat aleshores per Josep Ma. Guinart (CiU), va implantar una zona verda d'aparcament a la ronda del Padró emmarcat dins una prova pilot. Aquest fet va generar molt mal estar entre els residents, visitants i turistes, que s'hi van mostrar contraris. Les protestes anaven encapçalades principalment per moltes persones que tenien a l'Escala una segona residència i no podien utilitzar les zones verdes perquè no hi estaven empadronats. Tanmateix, els veïns de la zona van considerar 'abusiu' que s'hagués de pagar 30 euros al mes per disposar de servei mentre que a Barcelona només era necessari pagar 9 euros.

Un altre dels punts que més polèmica va generar és que el cartell informatiu estava rotulat només en català. Aquest fet dificultava la comprensió als turistes que aparcaven a la zona verda sense tenir coneixement de la normativa, fet que generava nombroses multes i vehicles immobilitzats amb el cep. La implantació de la zona verda d'aparcament només es va mantenir durant dues setmanes degut a les pressions que Guinart va rebre per part dels veïns.