Les empreses turístiques gironines aprenen a treure el màxim partit a les xarxes socials

El Patronat de Turisme organitza la primera jornada dedicada a Internet i les eines 2.0

Què és el web 2.0? Com captar visites al nostre web? Com convertir les visites del web en contacte comercials o clients? Com aplicar les xarxes socials al turisme? Són alguns dels interrogants que la jornada 'Internet 2.0 i les xarxes socials, claus del negoci turístic actual' pretenen desxifrar.

La irrupció d'Internet en l'escena diària de la societat ha revolucionat la manera de comunicar-nos. Encara més des de la introducció de les xarxes socials que permeten a tot aquell que es creï un perfil compartir informació amb la resta d'usuaris de la xarxa social. Aquestes xarxes no només tenen aplicació per a la vida diària, des del punt de vista social, sinó que poden suposar un rendiment econòmic per a les empreses.

Així ho reconeix Juan Luís Polo, de la consultoria madrilenya Territorio Creativo: 'Les xarxes socials donen millors condicions a les empreses turístiques per tenir una presència més cuidada, amb més proximitat amb els clients i permeten mantenir les relacions amb els clients que han passat per l'establiment'.

Per això, moltes empreses gironines ja s'han apuntat al tren de les xarxes socials. L'objectiu de la jornada és, segons reconeix el president del Patronat i de la Diputació de Girona, Enric Vilert, aprofundir en el coneixement que les empreses puguin tenir i oferir-los noves idees per aplicar als seus negocis.

Per exemple, Polo ha explicat que, malgrat és aviat per analitzar els rendiments de les xarxes socials, les empreses comencen ja a plantejar-se accions específicament pensades per als usuaris de les xarxes. Prova d'això són les ofertes que alguns negocis poden oferir només per als seus 'amics' de Facebook o Twitter.

'El sector turisme és el referent en ús d'Internet, realment la presència d'empreses de tot tipus és molt forta a la xarxa', ha explicat Polo. Això permet als empresaris ser 'un mitjà de comunicació per si mateixos' i poder mostrar als usuaris què ofereixen, els serveis o les experiències de clients que han passat per les seves instal·lacions.

De fet, Vilert ha explicat que des del Patronat han contrastat que cada vegada més els turistes arriben a Girona perquè han fet les reserves a través d'Internet, han trobat informació recomanada a les xarxes socials o d'altres vies 2.0. Per contra, els turistes que venen a la destinació a través d'operadors turístics ha descendit notablement.

Per això, un cop avaluada la primera jornada d'aquestes característiques que s'ha celebrat a Girona -i que es pot seguir a través de Twitter amb el hashtag #bitts- no descarten organitzar-ne d'altres.