Ryanair cancel·la quatre rutes des de l'aeroport de Girona

La vaga no ha generat complicacions a la terminal

A l'aeroport de Girona, la situació d'avui és semblant a la que ja es va viure durant l'última vaga de Ryanair. La companyia s'ha vist obligada a cancel·lar diversos vols per l'aturada del personal de cabina, però això no s'ha traslladat en cues i més cues davant l'oficina d'atenció al client de la terminal.

L'aerolínia ja havia avisat els afectats per correu electrònic, i la majoria han decidit canviar el seu bitllet per Internet o bé demanar que se'ls reemborsi. A Girona, en concret, la vaga ha cancel·lat quatre rutes que enllacen Vilobí d'Onyar amb Bèlgica, Alemanya, Lituània i el Regne Unit.

Tres dels vols (els que anaven a Charleroi, Kaunas i Düsseldorf-Weeze) s'enlairaven a primera hora del matí. L'altre, el vol amb l'aeroport londinenc de Luton, ho havia de fer cinc minuts abans de les quatre de la tarda.

Tot i que el gruix de passatgers afectats, doncs, es concentraven als vols que Ryanair opera entre les sis i les nou del matí, ben pocs es trobaven aquest matí a la terminal. Alguns s'han vist sorpresos per la vaga (perquè no havien vist l'e-mail) però d'altres, tot i saber que el vol s'havia cancel·lat, han preferit acostar-se per parlar personalment amb el personal de la companyia.

Aquest és el cas d'una parella alemanya, l'Alexander i l'Elena van der Kemp, que tenien bitllet per anar a Düsseldorf-Weeze. "Fa tres dies vam rebre un e-mail dient-nos que hi podria haver problemes, i ahir ens van confirmar que estava cancel·lat", explicava ell. "És la primera vegada que em veig afectada per una vaga, però el meu marit no, i hem preferit venir a l'aeroport en comptes de gestionar-ho per Internet", hi afegia ella.

El cap de setmana, aquí

Al final, de totes les opcions que els oferia la companyia, han escollit quedar-se a passar aquí el cap de setmana i volar directament a Düsseldorf el dilluns. L'Elena explicava que els ha "sorprès" el "bon tracte" que han rebut per part de Ryanair, sobretot tractant-se d'una companyia de baix cost.

"Ens pagaran les despeses d'hotel; és com un regal", deia. Ara, aquest matrimoni allargarà un cap de setmana més els onze dies de vacances que ja han passat a Catalunya (durant els quals, entre d'altres, han visitat la Costa Brava, Barcelona o Montserrat).

Però les cares dels van der Kemp contrastaven amb les d'altres passatgers que –aquests sí- s'han vist del tot sorpresos per la vaga. Entre aquests, alguns turistes russos que es veuen obligats a dormir aquí una altra nit i, demà, agafar un vol via Bristol per poder arribar a destí. O el d'una altra passatgera que anava a Düsseldorf, que avui també haurà de dormir en un hotel.

Més de 750 passatgers

La vaga de personal de cabina de Ryanair que hi ha a diversos països europeus ha afectat en total 756 passatgers que s'havien d'enlairar des de Vilobí d'Onyar (a cada vol n'hi anaven 189). Segons informa personal de la companyia, de tots ells encara en queden alguns per fer els canvis. En concret, 37 passatgers que volaven a Brussel·les, 46 que ho feien a Kaunas, 59 que s'enlairaven cap a Düsseldorf-Weeze i 55 que ho havien de fer a Luton.