El Consell de la Selva crea un servei de suport en gestió del patrimoni municipal als ajuntaments

També s'ofereix ajuda en l'administració electrònica i preservació digital, entre d'altres

El Consell Comarcal de la Selva ha creat un servei de suport als ajuntaments en la gestió del patrimoni documental municipal, en l’administració electrònica i preservació digital i en la transparència i accés a la informació als municipis de menys de 10.000 habitants de la comarca.

La posada en marxa d’aquest nou servei rau en el fet que molts ajuntaments de la Selva van mostrar un especial interès a rebre suport i atenció respecte el seu patrimoni municipal, la implementació de l’administració electrònica i la reservació digital, i en la transparència i accés a la informació i documentació. En aquest sentit, tal com ha recordat el president de l’ens selvatà, ja en el Consell d’Alcaldes de 6 d’octubre de 2016 es va tractar aquesta qüestió i posteriorment i atès el gran interès per part de tots els alcaldes, es va encarregar l’elaboració d’una diagnosi per detectar les necessitats en aquestes matèries.

Una vegada obtinguts els resultats de la diagnosi per tal d’analitzar les necessitats funcionals dels ajuntaments de la comarca de la Selva en aquesta matèria en els municipis de menys de 10.000 habitants es va constatar que la diversitat de ritmes a l’hora de posar-se al dia amb l’administració electrònica i amb les tasques d’arxiu i de transparència, entre altres, era molt gran. Si bé hi ha alguns ajuntaments que han fet molt bona feina, la gran majoria necessiten i demanen suport. Per tot això, i atès que són molts els ajuntaments petits el personal dels quals ha hagut d’afrontar un seguit de tasques relatives a l’administració electrònica, la gestió documental i la transparència per les quals no estaven preparats, des del Consell es veu la necessitat de poder oferir aquest servei als ajuntaments de la comarca.

La necessitat del nou servei

Aquest nou servei està basat en tres àmbits d’actuació: la gestió del patrimoni documental i l’arxiu històric, l’administració electrònica dels documents i la seva preservació digital i l’accés a la informació. Així, les modalitats de les prestacions d’aquest nou servei que l’ens selvatà posa en marxa seran de dos tipus: d’un banda es faran tasques d’assessorament per a la redacció d’informes i memòries sobre les matèries establertes que s’inclouen en els àmbits d’actuació ; i de l’altre hi haurà assistència presencial (in situ) o a distància (on line) per a realitzar les prestacions citades també en aquests mateixos àmbits.

El president del Consell Comarcal de la Selva, Salvador Balliu, ha assenyalat: “des del Consell s’ha vist la necessitat de crear aquest servei per poder donar resposta a una demanda creixent per part dels ajuntaments de la comarca de la Selva en tots aquests aspectes tan importants per a la modernització de les institucions del nostre país”. Per això, tal com ha explicat Balliu, i atès que hi ha molts ajuntaments que no disposen dels recursos tècnics necessaris per poder-ho tirar endavant, vam veure la necessitat de donar aquest servei i que els consistoris que ho vegin necessari puguin delegar aquest servei a l’ens selvatà.