Pere Cornellà seguirà com a president de Pimec Girona

Es fixa com a prioritat consolidar-la com "la patronal de referència" al territori

L'empresari Pere Cornellà continuarà al capdavant de Pimec Girona, després que la junta directiva de la patronal hagi aprovat per unanimitat la configuració dels nous òrgans de govern de l'entitat. L'actual president de Pimec i propietari de Cafès Cornellà va accedir al càrrec ara fa poc més de cinc anys en un relleu tranquil, quan l'economista Iñaki Frade va decidir deixar pas.

L'empresari gironí tindrà ara un termini de dos mesos i mig (fins al 12 de setembre) per configurar la seva comissió executiva a Pimec Girona. Assegura que continuarà treballant perquè Pimec sigui "la patronal de referència" del territori i es fixa com a prioritat "continuar dinamitzant el teixit empresarial" de la demarcació, fent especial incidència en les petites i mitjanes empreses i els autònoms.

A més, Pere Cornellà també es marca el repte de seguir impulsant sinèrgies amb les administracions locals, fomentant la col·laboració publicoprivada, i mantenir "una oferta formativa estable" adaptada a les necessitats de les comarques gironines.

A més de mantenir-se com a president de la patronal a Girona, Pere Cornellà també ha escalat posicions a la cúpula de Pimec. Ja en formava part del seu comitè executiu, però a partir d'ara passarà a ser-ne vicepresident a nivell català (un càrrec que compaginarà amb la presidència de la seu de Girona).

Més de nou dècades torrant cafè

Pere Cornellà dirigeix l'empresa torrefactora Cafès Cornellà, fundada el 1920. El president de Pimec Girona pertany a la tercera generació de la firma (de caràcter familiar). La fàbrica actual, situada al polígon de Fornells de la Selva (Gironès), es va obrir el 1984 i el procés de producció està del tot automatitzat.

L'empresa produeix unes 800 tones de cafè anuals, factura més de 6 milions d'euros (MEUR) i arriba a més de 1.200 clients. Actualment, Cafès Cornellà està immersa en un pla estratègic amb l'horitzó 2020 per seguir guanyant quota de mercat –sobretot, al sector horeca- i incrementar exportacions.