Guia pràctica: Com promocionar un producte o servei

El món és cada cop més competitiu i el mercat més exigent. Tant les grans empreses com les Pymes s'han vist en la necessitat d'adaptar les seves estratègies per satisfer als consumidors, que són els que tenen el poder de compra.

Són múltiples les alternatives dels usuaris a l'hora d'elegir un producte o un servei al mercat, la qual cosa implica una feroç competència per cridar la seva atenció. Ser. Elegy per el consumidor és capitalizar un esforç que arrenca amb el disseny, elaboració, distribució i comercialització aplicada al producte.

Promocionar és un acte que involucra diverses fronteres. Es tracta de tàctiques que inclouen oferir informació, intentar persuadir i establir un canal de comunicació amb els consumidors. També abasta la publicitat, la promoció de les vendes i fins al disseny del packaging.

Per aconseguir incrementar les vendes cal tenir un coneixement profund de qui és el client ideal, conèixer tots els detalls del producte a oferir i saber què fa la competència. Les accions a executar dins del món del màrqueting han de basar-se en assolir objectius clars i específics.

Crear una base de dades

Una de les tàctiques més efectives a l'hora de vendre és elaborar una base de dades amb potencials clients. L'objectiu és aconseguir un registre d'empreses o persones que tinguin el perfil per adquirir els productes o serveis oferts.

Molts opten per fer-les personalment a través dels contactes que ja tenen, o per mitjà dels contactes dels seus contactes. Un cop elaborada, es podran aplicar les directrius de forma més efectiva.

Cal recordar que la base de dades és el centre de l'estratègia de vendes. És a dir, la majoria de les tàctiques giren al voltant de com optimitzar-la per mantenir els clients actuals o cridar l'atenció dels clients potencials.

Una altra tàctica efectiva és la d'establir relacions públiques. Tota estratègia que estigui dissenyada per vendre més ha de comunicar el missatge al públic objectiu, o a les persones amb les que s'interactua.

En aquest aspecte es poden desenvolupar rodes de premsa, establir una relació propera amb els mitjans de comunicació massius i crear canals de comunicació, com portals web i comptes a les xarxes socials.

Al mercat hi ha exemples reeixits de com s'han realitzat efectives estratègies per promocionar productes o serveis. Un d'ells és el cas de Tecnocio, una botiga en línia en la qual es comercialitzen patinets elèctrics a tot Espanya.

Un dels seus productes bandera són, sens dubte, els patinets elèctrics amb manillar barats, que són uns dels més sol·licitats pels usuaris.

Tecnocio.com ofereix patinets elèctrics amb manillar de primera qualitat a preus increïblement assequibles, el que parla de la tàctica d'oferir productes duradors i provats per milers de consumidors. A més, les seves patinets elèctrics amb manillar es distingeixen de la resta per la seva qualitat, eficiència i atractiu disseny.

Aprendre a relacionar-se

Un dels pilars per incrementar les vendes és saber relacionar-se i establir una efectiva xarxa de treball, o networking. Sense contactes ni bones relacions, els negocis trigaran molt a enlairar o potser ni tan sols ho facin.

Cal dedicar temps al tracte cordial amb les persones indicades, per consolidar una xarxa que perduri en el temps. Cal esmentar que el networking és l'art de saber manejar les xarxes de contactes per aconseguir beneficis professionals i en els negocis.

Les empreses també han entès que per créixer cal saber construir aliances estratègiques amb altres companyies. Han de ser organitzacions que no formin part de la competència, sinó que comparteixin el mateix mercat.

Integrar esforços amb empreses que ja tenen experiència i una extensa cartera de clients és una bona oportunitat per aconseguir accedir-hi.

A Internet hi ha portals com comoganardinero.pro, que s'especialitzen en donar a conèixer les formes amb què es pot guanyar diners en el mercat forex.

Guanyar diners amb Forex o amb el comerç de divises és un de les maneres de generar recursos a través d'Internet. Es tracta del mercat financer més gran del món, amb transaccions que superen els 200 bilions d'euros per hora. La liquiditat és tan alta que amb qualsevol moviment els inversors poden guanyar milers d'euros.

La pàgina demostra que establir una estratègia online és aprofitar una infinitat d'oportunitats per fer negocis. La idea és elaborar un lloc web d'acord amb els dissenys actuals, sense tenir en compte la mida de l'empresa.

Ser una autoritat reconeguda

Assolir el major grau d'experiència en el que es fa no és un assoliment que s'aconsegueixi de la nit al dia. Cal treballar i aprendre dels errors per ser una referència a l'activitat econòmica que es realitza.

El primer pas és convertir-se en expert i després compartir el coneixement per ser una autoritat reconeguda. Els mètodes per difondre la informació poden ser a través de conferències o tallers. Les xarxes socials i la creació d'un bloc especialitzat també són benvinguts.

Com a exemple per a aquest cas es pot citar el portal cuponcodigodescuento.com, on els consumidors tenen accés, entre altres ofertes, a les promocions de Cabify.

La pàgina s'ha convertit en una autoritat a l'hora de gestionar aquest tipus de serveis. De fet, s'ofereix un codi descompte Cabify amb el qual es pot accedir a 10 € de crèdit a Cabify.

Cap estratègia de promoció estaria completa sense les trucades a l'acció. Conegudes en el món del màrqueting i la publicitat com call to action, es relacionen amb la motivació per generar una acció determinada en els consumidors.

Les trucades s'efectuen de forma online o offline, amb frases de l'estil: "compra ara", "descàrrega ja" o "reserva ara".

Per a aquest últim cas es pot citar la tasca que desenvolupa el lloc resolveitescape.com, que és el millor escape room de Madrid. El lloc també s'ha convertit en una referència a la capital espanyola per a tots aquells entusiastes del Escape room.

El portal compta amb promocions especials i descomptes per als assistents de dilluns a dijous. Sens dubte, serà una experiència única d'oci i aventura.

Les promocions influeixen directament sobre les vendes d'un producte o servei. Per aconseguir la major facturació possible és necessari aplicar una estratègia que inclogui les preferències dels consumidors.