Ricard Font ha demanat al Ministeri de Foment que compleixi els seus "compromisos" i que enllesteixi el desdoblament de l'N-II al seu pas per les comarques gironines. Font ha valorat positivament les restriccions de camions de gran tonatge per aquesta via endegades fa cinc anys i ha assegurat que durant aquest temps el nombre d'accidents mortals s'ha reduït en prop d'un 60%. En aquest sentit, ha celebrat les xifres però ha recordat que aquesta era una mesura "provisional" pendent que l'Estat executés el desdoblament.
El secretari d'Infraestructures i Mobilitat ha posat com a exemple la Generalitat recordant que en el marc de les obres de desdoblament del darrer tram pendent de la C-260, al seu pas per Vilatenim, Territori ha fet més gran el calaix que discorre per sota del cinturó de ronda perquè el Ministeri, "si vol, pugui fer demà mateix les obres per desdoblar-lo".
En aquest sentit, ha dit que aquest tram de ronda havia d'estar desdoblat l'any 2015. De fet, ha insistit, aquesta via suportava, abans que es desviessin els camions, un volum de vehicles de gran tonatge per al qual no estava preparada.
"El desviament de camions havia de ser provisional i sembla que s'està convertint en crònic", ha dit. Font ha remarcat que la mesura va ser molt "complexa" i innovadora i ha admès que ha suposat un "important sacrifici" per als transportistes.
La C-260, un compromís amb Figueres
Pel què fa a les obres de la C-260, el responsable d'Infraestructures de la Generalitat ha assegurat que el gruix important de l'obra ja està acabat. De fet, el tronc central de la via i part dels vials laterals i alternatius es van obrir al trànsit per Setmana Santa. Només queda pendent, precisament, posar en funcionament el vial sud, que discorre per sota del cinturó de ronda. Font ha dit que la previsió és que això es pugui fer durant les properes tres o quatre setmanes.
El secretari d'Infraestructures ha remarcat que es tracta d'una obra molt important i que era un compromís que el Govern de la Generalitat tenia des de feia molts anys amb Figueres. Una actuació en la qual han invertit 9,3 MEUR, als quals s'han de sumar els més de vuit que van costar les expropiacions de finques i establiments comercials de l'entorn.
En aquest sentit, ha dit que el desdoblament permetrà acabar amb el coll d'ampolla i les cues que es generaven en aquest tram, especialment durant els mesos d'estiu. I és que la via registra una mitjana anual d'entre 21.000 i 24.000 vehicles diaris. Una xifra que s'enfila fins als 43.000 el mes d'agost.
Un nou pol comercial
Per la seva banda, l'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, ha celebrat l'actuació i ha dit que la prova de "foc" serà a l'estiu. Tot i això, ja ha avançat que creu que funcionarà i podrà absorbir tot el trànsit que s'hi concentra. A més, ha dit que el desdoblament està convertint aquesta zona en un nou pol d'atracció comercial. En aquest sentit, ha avançat que properament s'hi instal·larà un restaurant Viena i un establiment de Leroy Merlin.
"Els comerços d'aquí ens han fet la petició d'ampliar la declaració de municipi turístic per tal de poder obrir els diumenges i el ple de l'Ajuntament ho estudiarà", ha dit. Felip ha insistit que ho veuen com una oportunitat per captar els viatgers i conductors de pas que no s'aturen al centre de Figueres i que, en canvi, opten per altres superfícies comercials com Roses o La Jonquera.