79 cotxes i 24 motocicletes participen al XV Rally Costa Brava Històric

Va començar ahir i s'allargarà fins diumenge

La XV edició del Rally Costa Brava Històric, prova internacional de regularitat que aquesta temporada és l’única puntuable pel Trofeu FIA de Ral·lis Històrics de l'especialitat i que per tant decidirà el Campió Europeu 2018, ha tancat una llista d’inscrits amb 103 muntures (79 cotxes i 12 equips dobles de motos) que baixaran del podi el divendres 20 d’abril, a les 15 hores, ubicat al Passeig del Mar de Palamós. Al conegut Hotel Trias s’hi instal·larà la base de cursa i tot el centre operatiu, amb el parc tancat just davant del mar.

En ser l’amfitrió, aquest preciós municipi del Baix Empordà es bolcarà en el bon desenvolupament del ral.li, que depèn organitzativament de RallyClassics, i estableix una agenda d’actes pensats per al gaudi de tot el públic que s’hi acosti, a banda de fer agradable la participació dels equips. La majoria són forans i tots podran fruir de la llum i el bon clima d’una zona privilegiada, així com de la bona gastronomia que ja es farà present el primer dia amb el tradicional ‘Walking Tapes Ral·li’, a les 20.00 hores del dijous 19, a peu de podi; abans hi haurà hagut una visita-degustació al Celler Brugarol.

A banda d'acollir totes les sortides i arribades de les dues etapes que conformaran un ral.li selectiu i dur, en el Passeig del Mar de Palamós es disputarà dues vegades un eslàlom puntuable per la classificació, que tindrà lloc el divendres a les 15.00h (només donar-se la sortida del ral·li) i el dissabte a les 11.00h (en arrencar la segona etapa). El muntatge que requerirà aquest eslàlom a nivell de control i seguretat serà aprofitat perquè també el realitzin tots els afeccionats amb clàssics que ho desitgin (i que no participin en el ral·li), per això hauran d'inscriure's prèviament.

El divendres 20, a banda de tot el que s’esdevingui relacionat amb la competició, d’11 a 15 hores quedarà oberta també una exposició de vehicles clàssics i GT a l’aparcament d’aquest transitat passeig i, paral·lelament, de 12 a 14.30 hores, la Moritz Jazz Street Band amenitzarà amb música l’espera fins la sortida. Dissabte 21, l’exposició tornarà a estar oberta en horari de 10 a 13 hores, i al punt de mitja nit acabarà la prova, davant d’una gran expectació i després de dos dies extenuants per als pilots.

Els que hagin estat protagonistes de la cursa rebran els corresponents trofeus en el mateix escenari, el diumenge a les 11.00 hores. A banda de la classificació final del ral·li en cotxes i motocicletes (els tres duets primers), s’estableix un podi per cada categoria participant i també diferents trofeus: Amateur, Pares i Fills, Papi Bäbler, Gentlemen i Escuderies.

Més de 1.000 km i 28 trams de concentració i precisió

Malgrat que l’itinerari és secret fins al darrer moment, alguns detalls ja es coneixen, com els horaris citats o que el ral.li, dividit en dues etapes i jornades de competició, seguirà un recorregut de 1.037 km sobre el qual es distribuiran 28 trams que els participants hauran de fer amb la màxima constància i precisió possible, al volant o al manillar dels seus vehicles clàssics, sumant gairebé la meitat del recorregut, configurant així una prova de gran selectivitat, tot això per carreteres de Girona i Barcelona. L'itinerari decidit no es donarà a conèixer fins al mateix dia de la sortida per evitar els entrenaments i igualar les possibilitats dels equips estrangers.

I és que la presència d’equips de fora és molt important en aquesta prova. No en va, enguany és l’única que pot atorgar el títol de Campió d’Europa en l’especialitat de regularitat per a clàssics, segons decisió de la FIA.

Fent un repàs a la llista d’inscrits, en quatre rodes participen 79 equips d’un total d’11 països diferents. El número més gran és nacional, 36 tàndems de pilot i copilot, però la suma de la resta, 43, són estrangers, destacant la participació de 17 duets francesos, però també 9 de grecs i 6 de Gran Bretanya. Els restants venen de Bèlgica (4), Txèquia (2) i Monte-Carlo, Luxemburg, Polònia, Alemanya i Portugal. En Motocicletes, no hi ha forans i baixaran del podi en equips de dues motos. N’hi ha 12, o sigui, 24 unitats, bàsicament Honda, Montesa i BMW.

Al parc de cotxes les marques diferents són una característica, essent la més nombrosa Porsche amb 18 unitats. Segueix Renault (7); Lancia, Volkswagen i Alfa (6); BMW (5); Toyota, Ford i Volvo (4); SEAT i Alpine (3) i la resta amb dues o una unitat: Morris, Datsun, Authi, British Leyland, Mercedes-Benz, Autobianchi, Fiat, Triumph, Citroën i Mazda.

El cotxe més antic és un Renaut 4/4 Gordini provinent de França del 1955, que amb el dorsal 11 pilotaran Ian i Julie Wright. La moto més antiga la porta l’equip format per Dani Domènech i Maria Jesús Castellà, una de les tres úniques pilots en aquesta difícil disciplina en dues rodes per un ral·li tan llarg: Una Montesa Impala de 1962.

Els Campions de l’any passat, primers en baixar del podi

A les 15 hores del divendres 20 començarà la primera etapa del XV Rally Costa Brava Històric per finalitzar, al mateix podi del passeig del Mar, a les 03.10 hores del dia següent. Amb el dorsal número 1, el primer en baixar del podi serà l’equip Carles Fortuny-Carles Jiménez i el seu Lancia Beta Coupé amb el qual l’any passat es van adjudicar la prova.

Els seguiran un altre tàndem guanyador d’aquest ral·li i també protagonista en regularitat del passat Rally Costa Brava FIA, Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC), i a continuació alguns dels grans de la regularitat europea, com tot un Campió d'Europa d'aquesta disciplina, l'equip luxemburguès Christian Crucifix-Patrick Lienne (Porsche 911) que encapçala l'àmplia representació forana, en la qual també figura Yves Deflandre-Joseph Lambert (Porsche 911), Themistoklis Kontaratos-Konstanti Tsitsilonis (Porsche 911), George Delaportas-Kyriakos Kofinas (VW Golf), Spyridon Moustakas-Nikolaos Moustakas (Alfa Romeo Alfasud), Florent Riccobono-Bernard Riccobono (Lancia Delta HF), etc.

A banda de Fortuny i Miró, ja citats, la representació local és molt significativa: Víctor Sagi-Víctor Sagi (Porsche 911), Josep Lluís Marcó-Ignasi Marcó (Porsche 911), David Nogareda-Sergi Giralt (Porsche 911 S), Juan Luis Redó-Toni Moragas (Volvo Amazon), Josep Maria Molas-Laura Pedrosa (Ford Escort), Jordi Renú-Miquel Molist (BMW E30 325i), José Manuel López-Ramon Ferrés (VW Scirocco), Enric Clua-Ángel Iraberri (Seat 124 Sport Coupé), Joan Pedragosa-Josep Beltri (BMW E21 323), Manel Roura-Josep Vilamala (Fiat 131 Abarth), Ivan Tibau-Xevi Ardite (VW Golf GTI), Francesc Segú-Joaquim Segú (VW Golf) i tants d’altres que poden aspirar al podi.

El XV Rally Costa Brava Històric té, a més de l'incondicional suport de l'Ajuntament de Palamós i d'aquesta preciosa vila marinera, la col·laboració de la Generalitat de Catalunya a través d'esportcat.cat i de la Diputació de Girona. I també compta amb l'ajuda de Fecotur, Brugarol, La Marina de Palamós, Sport, Blunik, Xternalia, Moritz, Coca-Cola, Classic Cover, Repeat.es i Appsesor.