Noel Alimentaria creix un 13% durant el 2017

La càrnia garrotxina contracta 125 nous treballadors i ampliarà la planta principal

Noel Alimentaria ha tancat el 2017 aconseguint el major increment de facturació de l'última dècada. La càrnia garrotxina, que encadena anys de creixements sostinguts, ha crescut un 13,7% durant el darrer exercici i ha facturat 256 MEUR. Són 31 més que al 2016, quan va assolir una xifra de negoci de 225 MEUR.

L'increment de facturació ha anat en paral·lel amb un augment del volum de producció. Al 2017, la companyia ha assolit les 59.148 tones (un 9,7% més que l'anterior exercici, quan van ser-ne 53.876). Noel Alimentaria produeix i distribueix pernil, embotits, carns fresques i plats preparats.

Segons informa la càrnia en un comunicat, "un any més les línies 'Gran Bouquet' i 'Delizias' han estat els productes que han registrat un major increment comercial". En concret, una i l'altra han crescut un 55 i un 60%, respectivament, en comparació amb el 2016. A més, Noel també ha estat la marca que més s'ha impulsat al segment del llescat (on ha assolit una quota de mercat del 17,5%).

Durant l'any passat, l'empresa garrotxina ha contractat 125 nous treballadors (passant de tenir-ne 1.035 a 1.160). Per a aquest 2018, Noel Alimentaria espera ampliar la plantilla en 140 persones més, arribat als 1.300 empleats.

Aposta pels mercats exteriors

Actualment, les exportacions de xarcuteria representen més de la meitat de la facturació anual de la companyia en aquesta divisió de negoci. Concretament, durant l'exercici que ara s'ha tancat, han representat un 55% del total facturat.

La càrnia garrotxina té una forta presència en mercats exteriors i impulsa la internacionalització com a un dels seus pilars estratègics. Actualment, Noel Alimentaria exporta a més de 60 països i aquest any s'ha fixat desembarcar al Japó, als Estats Units i al Brasil.

16,6 MEUR d'inversió

Durant el 2017, Noel Alimentaria ha dut a terme inversions globals per valor de 16,6 MEUR. D'aquests, 12,1 MEUR s'han destinat a reformar i ampliar la secció de cuits i la sala d'especejament (amb l'objectiu de reforçar el pernil i la carn fresca com a productes de referència).

Els 4,5 MEUR restants han permès consolidar i ampliar la nova planta d'embotits picats curats. Una fàbrica de 20.000 metres quadrats que va iniciar l'activitat al 2015, que d'ençà de l'any passat ja funciona a ple rendiment i on la companyia –comptant la inversió del 2017- ja hi ha destinat 46,5 MEUR.

D'altra banda, la companyia ja encara futures inversions a mig termini. Per això, ha adquirit uns terrenys de 33.000 metres quadrats annexes a la seu principal (situada al Pla de Begudà) amb l'objectiu d'ampliar-se en un futur. Dins aquests nous terrenys, ja hi ha edificada una planta de 15.000 metres quadrats.

A més, la càrnia garrotxina també ha enllestit el projecte per construir una nova sala d'especejament a Olot. Se situarà dins la planta de 12.000 metres quadrats que Noel Alimentaria va adquirir el 2014.

Durant aquest 2017, l'empresa també ha dut a terme diferents innovacions, tant en producte com en packaging. Per exemple, ha potenciat el pernil cuit sense conservants, ha implantat un nou sistema de tancament a la gamma de llescats (sobretot, xarcuteria i Grand Bouquet) i ha tret al mercat uns rotlles que combinen formatges i embotit (principalment, xoriço i pernil salat). Sobretot, aquests rotlles han tingut molt bona acceptació en mercats internacionals.

Noel Alimentaria és una empresa familiar de quarta generació. Amb seu a Sant Joan les Fonts, la companyia compta amb 10 plantes productives i està present a la totalitat de la gran distribució.