Després d'anys de reivindicacions, el desdoblament de la C-260 al seu pas per Vilatenim ja és una realitat. Els operaris treballen aquests dies a contrarellotge per acabar els darrers detalls i permetre que la via estigui en funcionament per Setmana Santa.
L'alcaldessa, Marta Felip, assegura que es tracta de la inversió més gran que ha fet mai la Generalitat a la ciutat i agraeix a l'exconseller de Territori, Sant Vila, que apostés per fer l'obra que acaba definitivament amb el coll d'ampolla que es produïa en aquest tram, d'entrada i sortida de Figueres.
Felip creu que l'obra, a més, permetrà millorar la mobilitat a la zona i que els dos vials secundaris que s'han construït a nord i sud actuaran com a rondes d'accés a la ciutat.
Més de 16 MEUR d'inversió
El Departament de Territori i Sostenibilitat va adjudicar el març de 2015 els treballs per un import de 8,8 MEUR. Aquesta xifra se suma als més de 8 MEUR que es va invertir en les expropiacions de cases i finques hi havia a l'entorn de la carretera i que es van enderrocar.
En concret, s'han generat dos carrils de circulació per sentit al tronc central així com dos de laterals per accedir a les zones comercials. També s'ha construït una passera elevada per facilitar l'accés als vianants a banda i banda de la carretera. A més, s'han obert dos vials secundaris. Un a la banda sud, que discorre en paral·lel a la C-260 i que ha obligat a obrir un talús per sota del cinturó de ronda. L'altre, a nord, s'ha construït en perpendicular a la C-260 i paral·lel a l'N-II. Aquestes obres també estan acabades i pendents d'obrir-se al trànsit.
La carretera, que uneix Figueres i Roses, registra una mitjana anual d'entre 21.000 i 24.000 vehicles al dia i pot arribar als 43.000 vehicles al dia durant l'agost.