L'Ajuntament de Platja d'Aro i entitats empresarials aproven el Pacte pel Comerç 2018-2020

Els la primera acció que contempla el Pla de de Comerç Local

L’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro i les associacions empresarials del municipi han aprovat i presentat públicament el Pacte pel Comerç Local per als propers quatre anys, i que té com a objectiu enfortir i impulsar un model comercial òptim per al municipi i per garantir-ne el seu creixement com a motor econòmic i com a element de cohesió social i territorial. El pacte compta amb la participació del consistori i de sis entitats: Associació d’Empresaris de Castell-Platja d’Aro; Associació d’Hoteleria, Restauració i Oci de Castell-Platja d’Aro, S’Agaró-Sant Pol Es Mou Associació d’Empresaris; Associació de Veïns de Castell d’Aro, Associació d’Hotels de Castell-Platja d’Aro i S’Agaró, i Associació d’Empreses del Sector Nàutic a Port d’Aro.

L’acord parteix del Pla de Comerç Local 2018-2022 aprovat pel consistori en el ple de 21 de febrer de 2018, i que preveu, justament, entre les seves 48 accions un Pacte pel Comerç Local per crear sinèrgies entre empresaris i professionals, fomentar l’associacionisme i crear xarxes de treball, i que dóna un paper protagonista al Consell Local de Desenvolupament Econòmic com a òrgan de cooperació i consens. El pla, s’estructura en línies estratègiques al voltant de tres àmbits: espai comercial (millora de l’oferta i ordenació de l’espai comercial urbà per fomentar una millor experiència de passeig i compra); cooperació i consens (enfortint un model associatiu comercial compromès amb dels diversos agents econòmics); i competitivitat (impuls d’un teixit comercial atractiu des de la identificació, la promoció i el dinamisme).

Les principals accions que se’n deriven cerquen la consolidació d’un model comercial basat en la vinculació amb el patrimoni natural, esportiu, cultural i històric, com a elements per descobrir i per cohesiona el municipi com a destí de compres i turisme, tot generant una imatge atractiva i de qualitat. També es busca la promoció d’iniciatives de valor, que fomentin la creació de serveis i actuacions orientades a enfortir i promoure un teixit comercial amb capacitat d’atracció en la compra comparada i posant el valor els comerços diferencials com a motors d’atracció. Un model que generi també, en la seva gestió, un consens entre el sector públic, el privat i l’associatiu, i que destaqui el valor afegit del teixit comercial de cada nucli del municipi.

Algunes accions concretes en el primer àmbit del pla (Millora de l’oferta comercial) són: línia de subvencions per la millora de la imatge dels establiments, programa de suport a l’emprenedoria -acompanyament, ajuts i viver d’empreses-, convenis amb serveis financers locals i pla de suport al relleu generacional, potenciació del portal Platja In, creació de trams exclusius o de prioritat per a vianants, foment de la gestió municipal dels carrers que avui són espais privats d’ús públic, revisió de la reglamentació que ordena els espais comercials, reforç de l’arbrat i de les escultures, campanyes d’avantatge en l’aparcament, i execució d’un programa de senyalització comercial.

En els segon àmbit (Impuls d’un model de consens) es proposa, justament a partir del Pacte pel Comerç crear xarxes de treball per generar un programa que enriqueixi l’anomenat shopping tourism amb el turisme familiar i esportiu. Darrerament el tercer àmbit (Promoció i generació de marca) preveu el foment del shopping dins el segell 365 amb campanyes publicitàries i de comunicació específiques, però també fomentant la implantació de serveis al visitant; i insistint en la formació especialitzada de l’empresariat i els seus treballadors en múltiples aspectes (gestió de dades, aparadorisme o digitalització).