William Christie i Les Arts Florissants debuten al Liceu amb 'Ariodante'

La versió en concert de l'obra de Händel farà la seva primera parada a Barcelona

El cèlebre director francoamericà William Christie debuta al Gran Teatre del Liceu amb el seu ensemble de música barroca Les Arts Florissants el proper 14 de març. Ho farà amb l’òpera en versió concert Ariodante de Georg Friedrich Händel, una joia del barroc i una de les millors òperes del compositor alemany. Després de passar per la Philharmonie de París, ara comença la seva gira espanyola, que després del Liceu també passarà pel Baluarte de Pamplona (16 de març) i pel Teatro Real de Madrid (18 de març). Els solistes que acompanyaran el reconegut ensembleespecialitzat en instruments originals seran figures de primer nivell com Christophe Dumaux, Kate Lindsey, Chen Reiss, Wilhelm Schwinghammer, Rainer Trost, Hila Fahima i Anthony Gregory.

Basada en l’Orlando furioso d’Ariosto, Ariodante és una de les òperes “màgiques” del compositor alemany i la primera que compongué per a la nova seu del Covent Garden de Londres. Constitueix una nova oportunitat per redescobrir una obra en què l’amor, l’heroisme i la passió es fonen mitjançant algunes de les més grans àries escrites per Händel amb l’esquema da capo. La història ens trasllada a l’Escòcia medieval i a l’amor d’Ariodante per Ginevra, filla del Rei d’Escòcia. Aquesta òpera en tres actes i llibret d’Antonio Salvi es va estrenar per primer cop el 8 de gener de 1735 al Covent Garden de Londres. A Barcelona va arribar el 15 de maig de 2006 i es van fer 10 representacions al Liceu.

William Christie

Nascut a Buffalo (Nova York), William Christie es va formar a les universitats d’Harvard i Yale, i resideix a França des de l’any 1971. Clavecinista, director, musicòleg i professor, l’any 1979 va crear Les Arts Florissants, conjunt de cantants i instrumentistes de prestigi internacional dedicats a la música barroca amb instruments antics. Director de prestigi internacional, la tasca de Christie ha permès el redescobriment de la música barroca dels segles XVII i XVIII a França. Com a director convidat, treballa habitualment al Festival de Glyndebourne, a la Metropolitan Opera de Nova York, Opernhaus de Zuric i Opéra de Lió. El seu bagatge discogràfic inclou més d’un centenar de gravacions.