El Consell Comarcal de la Selva promocionarà dotze productes alimentaris de la zona

L'avellana de Brunyola, la poma de Vilobí o l'oli de la vall d'Arbúcies en són alguns

El Consell Comarcal de la Selva ha començat una campanya de promoció d'alguns dels seus productes més singulars. La campanya s'emmarca dins del projecte 'Localitza. Productes de la Selva'. En total, s'han identificat i descrit dotze productes propis de la zona. L'objectiu de la iniciativa és posar en valor el patrimoni agroalimentari de la comarca. Els dotze productes seleccionats fins ara volen ser un reflex de la varietat que té la Selva entre la zona marítima i la d'interior. La campanya inclou un mapa comarcal amb la ubicació dels diferents aliments. A més, s'ha fet una fitxa descriptiva de cada producte. El conseller comarcal de turisme, Quim Vivas, ha volgut reivindicar que aquests productes es mantenen "gràcies a l'esforç de desenes de petits productors i elaboradors de la comarca". El cava de Blanes, l'avellana de Brunyola, les ratafies de la Selva o la mel de Tossa són alguns dels productes seleccionats. El projecte 'Localitza. Productes locals de la Selva' ja ha catalogat 33 productors i elaboradors que formen part de circuits directes o curts de comercialització.
 
La primera selecció de productes de la Selva inclou mongetes, làctics, dolços, salsifí, cerveses artesanes i ratafies. A banda, hi ha productes propis d'un determinat municipi o zona com poden ser l'avellana de Brunyola, la poma de Vilobí, la gamba i el cava de Blanes, la mel de Tossa i l'oli de la vall d'Arbúcies. L'ens no descarta noves incorporacions perquè té localitzats altres productes susceptibles d'incloure-s'hi.

La selecció s'ha fet en base a cinc criteris. El primer és el relat històric, buscant la pervivència del conreu o del producte al llarg del temps. També s'ha contemplat la representativitat de la seva producció i el nombre d'elaboradors.

La singularitat del producte, amb escassa o nul·la presència a altres comarques, ha estat un altre factor de decisió. Finalment, també ha pesat la vinculació amb al territori o la població per motius històrics, culturals o simbòlics.

La campanya es difondrà de manera esglaonada durant les properes setmanes i mesos i s'anirà posant l'accent en cada un dels productes seleccionats.

El projecte 'Localitza. Productes locals de la Selva' és una iniciativa de l'ens que vol afavorir el coneixement d'elaboradors i productors per part de la població de la zona però també per part dels turistes. Per aquesta raó s'ha creat, en versió web i PDF, un catàleg de petits productors de la comarca.