Torrot fabricarà a Salt la seva primera moto de trial elèctrica

L'empresa té 150 treballadors i exporta el 90% de la producció

Torrot continua impulsant la seva aposta pel vehicle elèctric. L'any passat, el seu model urbà –la MUVI- va ser la moto elèctrica més venuda arreu de l'estat espanyol. I ara, la firma porta aquest motor al món del trial.

L'empresa invertirà 2 MEUR aquest 2018 per adaptar la fàbrica de Salt i poder començar a produir el sèrie la seva primera moto de trial elèctric (la nova TXE de GasGas). Torrot 'endotllarà' el motor elèctric a aquest model després d'haver-ne provat l'eficàcia amb un prototipus que va participar a la TrialE Cup (el primer mundial de trial elèctric).

La competició es va celebrar el juny de l'any passat a Lourdes i el pilot Marc Colomer, que conduïa la moto de Torrot, es va endur l'or. Ara, l'empresa amb seu a Salt (Gironès) ja engega el procés per començar a produir en sèrie la TXE de GasGas.

Per al conseller del grup, Iván Contreras, la nova moto de trial elèctric permet avançar cap a un model de mobilitat sostenible. "La societat reclama vehicles que no contaminin per protegir l'entorn i reduir la contaminació", precisa. I afegeix: "Ja ho hem fet amb la MUVI, pensada per als entorns urbans; ara ho volem traslladar al camp, a les motos off-road, per evitar contaminar el medi ambient i eliminar el soroll dels motors en entorns sensibles".

200 unitats a finals d'any

Les primeres unitats de la nova moto de trial elèctric sortiran de la planta de Salt durant el tercer trimestre d'any (tot i que ja es poden reservar a través de la web). Inicialment, se'n preveu fer una tirada de 200 unitats. La moto comptarà amb una bateria d'última generació que ofereix prou autonomia per fer "llargues sessions de trial", subratlla Torrot.

Contreras destaca que la sortida al mercat de les GasGas TXE marcarà un abans i un després "en la conducció esportiva sense emissions" sobre dues rodes. "No només donem un gir als motors, sinó també a les sensacions que se li generen al pilot: el so i l'olor a gasolina es perden i es potencia el gaudi de l'entorn", subratlla el conseller delegat de Torrot.

Nova fàbrica a Cadis

La història de Torrot i de GasGas van de bracet, perquè en els dos casos va ser Contreras qui va fer ressorgir les marques. L'any 2015 va refundar Torrot –creada el 1948- i va donar un gir estratègic a l'empresa, encaminant-la cap a la mobilitat sostenible. A finals d'aquell any, i després que entrés en liquidació, Torrot va comprar la saltenca GasGas (que actualment és la seva filial de motos off-road d'enduro i trial).

Actualment, l'empresa compta amb 150 treballadors i exporta el 90% de la seva producció a més de 30 països d'arreu del món. Torrot obrirà a finals d'aquest any una segona fàbrica. Se situarà a Cadis i haurà suposat una inversió de 16 MEUR.