Adjudiquen una autopista polonesa per 120 MEUR a la gironina Grup Rubau

La constructora va entrar al país l'any 2011

La gironina Grup Rubau, a través de la seva filial Rubau Polska, construirà l'autopista S61 entre les poblacions poloneses d'Ostrów Mazowiecka i Szczuczyn, a la ruta Via Bàltica (una carretera internacional que va des de Polònia a Lituània, Letònia i Estònia). L'obra suposa una inversió de 120 MEUR.

La GDDKiA i Grup Rubau van signar ahir a Varsòvia el contracte per al disseny i la construcció d'aquests 19,46 quilòmetres d'autopista. L'obra té un termini d'execució de 31 mesos; és a dir, aproximadament uns dos anys i mig.

Grup Rubau ha rebut aquest nou encàrrec just quan està a punt d'acabar una altra obra viària per a la a la GDDKiA. Es tracta de l'ampliació de la carretera nacional 8 i la seva conversió en autovia al tram que va del Voivodato de Mazovia fins a la intersecció de la circumval·lació de Zambrów. L'obra ha suposat una inversió de més de 120 MEUR i es va obrir al trànsit el passat 22 de desembre, després de dos anys d'obres. En aquests moments, s'estan finalitzant els acabats de les vies laterals.

Grup Rubau és present al mercat polonès des del 2011. Al país bàltic, la constructora gironina ja hi ha fet diverses carreteres, línies ferroviàries, ponts i hangars d'aeroports. Fins ara, per exemple, Grup Rubau ha modernitzat uns 130 quilòmetres de vies de tren al país (unes obres que han superat els 80 MEUR d'inversió). A més, també ha construir un pont de 108 metres sobre el riu Soła a Żywiec (amb un valor de contracte d'uns 10 MEUR).

Més adjudicacions

L'agost de l'any passat, Grup Rubau va signar un altre contracte amb la GDDKiA per construir un nou tram de la carretera S7 entre l'aeroport de Varsòvia i Lesznowola. L'obra ha de millorar el trànsit entre la capital de Polònia, Cracòvia i la frontera sud del país. A més, també ha de permetre descongestionar l'elevat trànsit que suporta Varsòvia.

El nou tram de la S7 farà 6,5 quilòmetres i comprèn dos enllaços (els de Lotnisko Okęcie i Lesznowola). L'obra té un termini d'execució de tres anys i un pressupost de 60 MEUR. Actualment, Grup Rubau n'està redactant el projecte.

D'altra banda, al juny del 2017, la constructora gironina va aconseguir una altra adjudicació a Polònia. Aquesta, conjuntament amb la gallega COPASA. Es tracta de la modernització de la línia de tren 353 en un tram de 143 quilòmetres. En concret, el trajecte entre Jabłonowo Pomorskie i Iława-Olsztyn-Korsze (situat a la regió polonesa de Warmia i Masuria, al nord-oest del país). L'obra durarà cap a un any i mig i compta amb un pressupost de més de 18 MEUR.