Neix Spinta Bikes, una nova marca de bicicletes elèctriques amb segell gironí

Els seus impulsors es fixen tenir quatre models al mercat el 2018

El món de la bicicleta elèctrica compta des d'ara amb una nova marca: Spinta Bikes. Nascuda a les comarques gironines, els seus impulsors han sortit al mercat amb dos models urbans (un amb línies més avantguardistes i l'altre més clàssiques). Les bicicletes es venen on-line amb l'objectiu d'abaratir costos per al client, que quan les rep a casa només ha de cargolar el manillar i ja pot posar-se a pedalar. L'empresa vol introduir-se amb força al mercat i, per això, el seu pla estratègic per al 2018 preveu incorporar al catàleg com a mínim dos models més (un dels quals, una bicicleta plegable). Durant el proper mig any, Spinta Bikes vol donar a conèixer la marca arreu de l'Estat i, a partir d'aquí, obrir-se cap a Europa començant per Anglaterra i Alemanya, on la cultura de la bicicleta està més implantada. La firma s'ha fixat tancar l'any vinent amb una facturació d'1 milió d'euros (MEUR).
 
Creada a partir de la unió d'un empresari gironí i un soci inversor, Spinta Bikes és el resultat d'un projecte que es va començar a gestar ara fa un any. L'empresa, que té la seu a Cassà de la Selva (Gironès) i el centre de muntatge a Manlleu (Osona), vol fer seva la màxima que la qualitat no està renyida amb preus assequibles.

Per això, amb l'objectiu de reduir intermediaris –i abaratir costos- la firma comercialitza les bicicletes elèctriques a través d'Internet (tot i que disposa d'alguns punts físics on els interessats poden veure-les i provar-les). Les parts de la bicicleta, com ara el xassís, es fabriquen a l'Àsia. A Catalunya, les peces s'ensamblen i s'hi afegeixen els frens hidràulics i la bateria.

Com a carta de presentació, Spinta Bikes surt al mercat amb dos models: Corso (amb línies més avantguardistes) i Strada (amb una estètica més clàssica). Tenen una autonomia d'uns 50 quilòmetres, pesen entre 12 i 16 quilos i valen 1.375 euros. A més, des de la seva web, la marca gironina també comercialitza més d'una vintena d'accessoris i components (com ara un altaveu sense fils, pedals, seients, frens o rodes).

El cap de màrqueting, Jordi Roca, explica que quan la bicicleta arriba a casa del comprador, ho fa pràcticament muntada. "Tan sols cal collar un cargol per fixar el manillar i ja es pot fer servir, perquè s'envien amb la bateria carregada", precisa.

Salt a l'exterior

Durant aquest proper mig any, Spinta Bikes s'ha fixat estendre marca arreu del territori estatal. I a partir d'aquí, fer el salt a l'exterior. Començant per països com Anglaterra, Alemanya o Holanda per passar a estendre's a d'altres d'europeus (com Finlàndia, Noruega, França o Itàlia).

El cap de màrqueting ja avança, però, que el seu és un projecte de llarga durada. "S'ha de tenir en compte que obrir un mercat a través d'Internet suposa gairebé el mateix que fer-ho de forma presencial, perquè has de treballar de manera específica per a aquella país", concreta Jordi Roca.

Vuit models al 2019

En paral·lel a estendre presència, Spinta Bikes també farà créixer el seu catàleg. L'empresa s'ha fixat com a objectiu tenir dos nous models al mercat al maig del 2018. El primer, precisa Jordi Roca, serà una bicicleta elèctrica plegable –una folder- que destacarà per ser molt manejable. "Estarà feta de carboni i pesarà aproximadament uns 10 quilos", avança. El segon, segurament, serà "una elèctrica de ciutat amb línies més femenines, amb una barra més baixa".

A partir d'aquí, el pla estratègic d'Spinta Bikes preveu anar incorporant més models, fins arribar a tenir-ne set o vuit al mercat a finals del 2019. En principi, tots seran bicicletes urbanes –el sector on es volen focalitzar- tot i que el cap de màrqueting no descarta que "hi pugui haver algun patinet o algun altre similar que permeti moure't per ciutat de forma àgil".

De motos, però, no en faran. "Ens va caure a les mans l'opció de fer-ne una d'elèctrica, però ho hem descartat perquè el tema del transport és molt més complex", explica Jordi Roca. I subratlla: "Allò que volem és apostar per la mobilitat urbana a petita escala".

Una aliança fallida

Spinta Bikes surt al mercat amb una marca pròpia. En un primer moment, però, els seus impulsors van intentar fer-ho sota el paraigües comercial d'Ossa (l'empresa gironina de motocicletes que es va veure arrossegada per la crisi de Gas Gas).

Fins i tot, aquest passat juliol, l'aliança es va donar a conèixer anunciant la producció de la bicicleta Ossa Spinta e.CP20. Però poc després, quedava en no-res. "A última hora, per decisions de marca, ells van decidir fer-se enrere; per això, nosaltres ho hem engegat com a marca pròpia", concreta Roca. De fet, aquell model és ara l'Spinta Corso.

L'empresa gironina ja ha començat a fer algunes vendes. Segons concreta el cap de màrqueting, de moment, però, els esforços se centren a donar-se a conèixer. Spinta Bikes s'ha fixat facturar 1 MEUR a finals del 2018.