El president de Ryanair compara pilotar un avió i conduir un tren, i argumenta que si dins dels trens es permet que només hi hagi un conductor, s'hauria de fer el mateix amb els avions. O'Leary argumenta que en els 25 anys d'història de Ryanair, i després de més de 10 milions de trajectes, només un pilot ha patit un infart en ple vol. 'Va aterrar ell mateix', afirma.
La polèmica intenció d'O'Leary d'eliminar els copilots té poques possibilitats de prosperar, segons el Financial Times. Però és una mostra més de la forta estratègia de reducció de despeses de la companyia de baix cost irlandesa, que a Catalunya opera als aeroports de Barcelona, Lleida, Reus i Girona. Ryanair va obrir una campanya publicitària en el passat per demanar als usuaris propostes 'enginyoses' per reduir costos. De fet, la companyia és sempre a l'ull de l'huracà mediàtic per les seves polèmiques propostes per estalviar diners -entre les quals destaca la possibilitat d'oferir als passatgers volar drets.
D'altra banda, Ryanair pagarà per primera vegada als seus accionistes uns dividends de 500 milions d'euros, segons apunta l'entrevista amb el Financial Times. L'empresa també estudia la compra d'entre 200 i 300 nous avions, tot i que no hi ha cap negociació oberta. O'Leary indica a l'entrevista que si el 2013 la companyia continua generant diners i no s'aprova cap ampliació de la flota d'avions, els accionistes podrien rebre un segon dividend. 'Però si jo fos un accionista, no hi posaria la mà al foc', ha confessat el president de Ryanair.