Ryanair demana que se li millorin les condicions econòmiques per seguir operant des de Girona

La companyia promet arribar l'estiu vinent a les 300 freqüències des de Girona, un 63% més que aquest hivern

La reunió que han mantingut les dues parts a Barcelona tenia com a objectiu conèixer les pretensions de la companyia de baix cost amb vistes a l'any vinent. D'entrada, l'aterratge de Ryanair a l'aeroport del Prat ja ha fet disminuir els vols que la companyia ofereix des de Girona aquest hivern. Girona ha perdut 11 destinacions i 51 freqüències respecte l'hivern anterior, amb una xifra total que se situa en 183 freqüències des de les instal·lacions de Vilobí d'Onyar (Selva) des d'aquest setembre. El fet que el nombre de freqüències disminueixi durant l'hivern és habitual, tot i que en aquesta ocasió ho ha fet més notablement.

Ara bé, Ryanair ha presentat una proposta –només verbal i amb el compromís de fer-la arribar per escrit- als membres de l'AGi on preveu arribar a les 300 freqüències durant l'estiu vinent. 'És una proposta que veiem bé i és tranquil·litzadora', ha valorat el president de la Diputació de Girona, Enric Vilert, després de la reunió. Vilert ha recordat que aquest 2010 Ryanair complirà totes les condicions que s'establien en el conveni que té amb l'AGi, com mantenir els 10 avions en base i situar-se entre els 4 i els 5 milions de passatgers. Ryanair rep per complir aquest conveni, procedent de les administracions i també del sector privat, una suma de 4 MEUR anuals. Aquest conveni acaba a finals del 2011.

Pretensions econòmiques allunyades

Ara bé, Vilert ha avançat que els representants de la companyia tenen unes pretensions econòmiques 'allunyades de les possibilitats' de les administracions catalanes. Ryanair insisteix que Aena ha d'oferir-li unes taxes més econòmiques per continuar volant des de Reus i Girona perquè considera que són cares ara que també opera des de Barcelona. Però el president de la Diputació ha lamentat que, al no tenir traspassada la gestió dels aeroports a la Generalitat, és 'molt difícil' que es pugui buscar una solució a les demandes de la companyia.

No obstant això, el secretari general per a la Mobilitat, Manel Nadal, s'ha compromès a parlar amb Aena per intentar negociar aquest assumpte. Per la seva banda, Vilert ha dit que la reunió era 'una primera presa de contacte' després que Ryanair hagi començat a volar des de Barcelona i ha dit que l'objectiu és 'dibuixar l'escenari per a tot el 2011 per veure si cal negociar prèviament el conveni amb l'AGi, que acaba a finals del 2011.