Ryanair unirà Girona amb Frankfurt i Riga amb dues noves rutes l'estiu del 2018

Operarà en 41 rutes en total

Quan l'actual temporada d'estiu ja encara la recta final, Ryanair ha presentat els seus objectius per a la de l'any que ve als aeroports catalans. En el cas concret de l'aeroport de Girona, on la temporada s'estén entre finals de març i octubre, la línia aèria ha desvetllat que operarà dues noves rutes des de Vilobí d'Onyar. A cadascun d'aquests destins, hi haurà dos vols setmanals.

Per primera vegada, l'aerolínia de baix cost farà una connexió directa amb Riga. Ryanair ja havia volat des de Vilobí fins a les repúbliques bàltiques, però mai havia enllaçat el Girona-Costa Brava amb la capital de Letònia. L'aposta de l'aerolínia irlandesa suposa, a més, crear una nova ruta comercial a la ciutat (perquè fins ara, aquells vols que s'hi havien operat des de Vilobí eren xàrter, i els feien altres companyies).

D'altra banda, Ryanair reforça les connexions amb Alemanya i, en particular, amb Frankfurt. Ara la companyia vola a l'aeroport de Frankfurt Hahn, ubicat a uns 130 quilòmetres de distància de la ciutat. L'estiu que ve, però, també hi haurà dos vols setmanals a l'aeroport més proper: el de Frankfurt Main, que es troba a uns 15 quilòmetres d'aquesta població del Land de Hessen.

El creixement al país germànic per a l'estiu del 2018 arriba després que, aquesta temporada, Ryanair decidís augmentar les connexions amb el Regne Unit. De fet, vuit de les nou noves rutes que va incorporar a l'oferta des de Vilobí connectaven amb aquest país (l'altra era a Romania).

41 rutes durant la temporada d'estiu

Les dues noves connexions amb Riga i Frankfurt permetran que el global de rutes que Ryanair operi a Girona durant l'estiu de l'any vinent arribi fins a les 41. Tot i això, però, encara s'està lluny de les 53 que hi havia el 2009 o les 46 del 2010.

La companyia també ha fet números sobre el global de passatgers que preveu transportar des del Girona-Costa Brava al llarg del 2018. Ryanair calcula que seran un milió i mig (100.000 més que aquest 2017). Traslladat en percentatges, això suposa un creixement del 3%.

Aquest augment és, però, el més petit del què preveu Ryanair en aquells aeroports catalans on opera. A Reus calcula créixer un 5% durant el 2018, mentre que al Prat preveu arribar al 9%.