El Temporada Alta marca les coproduccions internacionals i arribar als instituts com a línies de futur del festival

Sunyer creu que el festival ha de "posar gasolina" a companyies catalanes

Entrar als instituts per tal de crear hàbits de consum cultural entre les noves generacions o l'augment de coproduccions entre artistes catalans i internacionals són algunes de les línies de futur que vol desenvolupar el director del Temporada Alta. Amb un quart de segle de vida, Salvador Sunyer considera que l'esdeveniment s'ha creat ja una marca per competir en un món cultural amb una forta "classe alta de dives" i una de mitja i baixa amb problemes per sobreviure. La solució a aquesta situació és una combinació de comunicació i formació de nous públics.
 
A punt de començar la 26a edició, Salvador Sunyer parla ja d'una tercera etapa en l'evolució del Temporada Alta. Després de només programar espectacles, es va passar a produir i ara l'objectiu és la formació d'estudiants amb cultura teatral. Per una banda, el director explica que busquen seguir "arrelant" el festival a la seva zona d'influència. De l'altra, Sunyer assenyala que volen arribar a llocs com casals de gent gran o biblioteques però sobretot als instituts perquè "al nostre entorn estem a un 15% de població que va al teatre, que és la mitjana europea, però voldríem estar per sobre". En aquesta expansió, aquest any el festival arribarà a 22 espais diferents de vuit municipis i l'objectiu de futur és seguir creixent en els dos conceptes.

"Cultura i ensenyament han anat per separat, com en el cas de les conselleries o els ministeris, però nosaltres creiem que les arts han d'entrar a les escoles i que no hi hagi ni un nen ni una nena que es quedin sense accés directe a les arts", defensa Salvador Sunyer.

La marca i les classes

El Temporada Alta és una de les marques de festival consolidades a Catalunya i amb ressò a tot el continent. Un "segell" de prestigi que els permet sobreviure en una nova era cultural que Sunyer observa que es va dibuixant i que guarda certs paral·lelismes amb l'evolució de la societat. "S'ha creat la classe alta, amb les grans estrelles, i llavors ha desaparegut la classe mitjana amb artistes bons i sòlids que no són dives i que sobreviuen en males condicions. També hi ha una classe baixa de gent nova que comença que pateix", relata. És en aquest escenari on el Temporada Alta ha tingut "la sort" d'haver-se creat una marca amb la qual la gent hi té confiança.

En aquesta mateixa entrevista, Sunyer veu molt de potencial amb els diferents festivals que es fan a la Costa Brava i també a totes les comarques gironines. Per a ell, si s'aconseguís "asseure en una taula" a tots els responsables dels esdeveniments d'aquest tipus que hi ha i s'aconseguís cobrir "tota la paleta d'estils musicals" es podria crear el que qualifica com "el festival de música més important d'Europa". Un paraigua que considera que hauria de respectar la personalitat pròpia de cada poble però que els permetria fer-los els millors de la seva especialitat.