Portbou recupera el tren de nit a París després de vuit mesos suprimit

Un centenar de persones l'han rebut a les andanes altempordaneses

La ruta París-Barcelona amb tren de nit torna a funcionar. Això sí, només ho fa els caps de setmana i durant la temporada d'estiu. Es tracta d'una ruta especialment necessària per als veïns que viuen en localitats transfrontereres com Cerverade la Marenda o Portbou. De fet, han estat aquests ciutadans els que més s'han alegrat de l'arribada del ferrocarril. El president d'ASTE, Josep Maria Loste, explica que "era molt necessari" recuperar un servei que qualifica com "imprescindible" pels veïns de la zona.

Loste ha lamentat que siguin els "grans oblidats" de Madrid i París i reivindica la lluita que han fet durant els vuit mesos que el servei ha estat suspès. Amb tot, el president de l'associació ha qualificat el retorn del tren de nit com "el començament d'una lluita" per reivindicar un servei diari durant tot l'any i el reclam d'una nova línia Narbona-Barcelona.

Des de que el desembre es va tancar la línia, els veïns de les localitats transfrontereres no tenen servei de tren fins quarts d'una del migdia, el que, segons Loste, provoca importants maldecaps als ciutadans per la seva vida diària. "Hem de tenir en compte que hi ha gent que viu a la part francesa i treballa a Catalunya, o que porta els nens a la guarderia de Portbou", denuncia.

El TAV no és una solució

Loste ha deixat clar que la connexió entre París i Barcelona amb el Tren d'Alta Velocitat (TAV) "no soluciona els problemes" per territoris transfronterers. A més, el president de l'associació recorda que es tracta d'un servei "al que no tothom pot accedir-hi".

Per Loste el més adient seria crear una línia nova de mitjana distància que connectés Narbona amb Barcelona. "Seria la millor manera de donar servei a tot el territori", ha reblat.