Ryanair elimina 86 vols de l'aeroport de Girona-Costa Brava i ja opera al Prat

La reducció representa una caiguda del 36% de les freqüències de vol a la setmana

O'Leary ha explicat que l'arribada de Ryanair al Prat és 'la veritable oportunitat per Barcelona i Catalunya' ja que 'significa competència per companyies com Spanair, Vueling o Easyjet, que es fan dir companyies de baix cost sense oferir preus baixos'.

Pel directiu de la línia 'low cost', 'això forçarà les altres aerolínies a reduir els seus preus i afavorirà l'arribada de més passatgers al Prat, que ompliran els restaurants, els clubs nocturns, aniran a veure partits de futbol i, per últim, la creació de llocs de treball'.

El president de la companyia ha criticat que la política aeroportuària d'Aena 'no té sentit' ja que 'les taxes per un aeroport com el Prat són només una mica més altes que en un aeroport com Girona. Això no passa a la resta d'Europa. Entenem que els costos de construir una terminal com la T1 i volar directament a Barcelona han de ser alts. Però volar a un aeroport com el de Girona, que està fet des dels anys 60, hauria de ser més barat. Si no, la diferència de preus de bitllets entre Barcelona i Girona serà molt petita i als passatgers no els sortirà a compte viatjar des de Girona'.

Amb aquestes premises, O'Leary ha justificat la reducció de freqüències de Ryanair a Girona i ha advertit a Aena i la Generalitat que 'nosaltres volem continuar creixent a tots els aeroports catalans, però si no es baixen les tarifes, l'Aeroport de Girona pot perdre entre un 5 i un 10% del seu trànsit aeri a llarg termini'.

Una inversió de 430 milions per aterrar al Prat

El president de Ryanair ha recordat que 'som l'única aerolínia creixent a Barcelona, Catalunya i Espanya en un context de contracció del trànsit aeri a l'Aeroport del Prat'. Tot i això, O'Leary ha descartat oferir un vol Barcelona-Madrid ja que 'no és una connexió atractiva per la companyia'.

Per la seva banda, el responsable de màrqueting i vendes de Ryanair a l'Estat, Luis Fernández-Mellado, ha detallat que l'arribada de l'aerolínia al Prat generarà 'més de 2.500 llocs de treball locals més la creació de 400 feines directes entre pilots, auxiliars de vol i enginyers'.

Amb una inversió superior als 430 milions d'euros, Ryanair operarà cada setmana 400 vols amb origen o destí a Barcelona. Les principals destinacions seran Brussel·les (Charleroi), Màlaga, Milà (Bèrgam), Palma de Mallorca, París (Beauvais), Porto, Roma (Ciampino) i Sevilla, amb 14 freqüències setmanals, a més de 15 destinacions més.