L'ATA reclama al Govern un registre de gestors d’apartaments turístics per combatre l’intrusisme

El 61% dels associats a l'ens són agències intermediàries

La junta de l’Associació Turística  d’Apartaments Costa Brava- Pirineu de Girona (ATA) ha acordat reclamar a la Generalitat de Catalunya la creació d’ un registre d’empreses gestores d’apartaments turístics que, segons l’entitat, seria de gran ajuda per tal de poder combatre l’intrusisme en el sector. Actualment qualsevol persona es pot dedicar al lloguer turístic i això fa que sigui difícil controlar la professionalitat del servei i del producte que es dóna al client. Ara per ara la distinció de professionalitat de les empreses gestores d’apartaments turístics o habitatges d’ús turístic únicament la poden rebre si formen part d’una Associació que les representi.  La no obligatorietat de formar part de l’Associació i la de no estar registrat, deixa les portes obertes a la competència deslleial i a la manca de garantia de serveis oferts als clients.

Del total d’associats que aplega l’ATA, el 61 per cent són agències intermediàries que gestionen el 76 per cent dels habitatges d’ús turístic que estan sota el paraigües de l’entitat.

L’empresa gestora d’apartaments turístics professional fa d’intermediària entre el propietari i el client.  Garanteix una atenció les 24 hores del dia, s’encarrega de gestionar els contractes amb  els turistes, del manteniment de l’apartament, de vetllar perquè l’apartament disposi de tots els documents necessaris segons la normativa , de la gestió de les reserves, de la creació de canals de comercialització, i del cobrament i de la liquidació de la taxa turística,  entre moltes d’altres.

L’Associació Turística  d’Apartaments Costa Brava- Pirineu de Girona considera que aquest registre ajudaria a reconèixer la figura del gestor d’apartaments turístics i també les obligacions que els imposa l’administració. A les empreses gestores la llei les considera quasi responsables solidàries de tot, però no li atorga drets, només obligacions; és  per aquest motiu que l’ATA també reclama a l’administració que faci arribar als gestors una còpia de totes les notificacions que reben els propietaris .