Blanes estrena la nova oferta de restauració, comerç i cultura

Una vintena d'establiments prenen part de la mostra gastronòmica

Un total de 22 activitats, concerts i una mostra gastronòmica formen el gruix de la programació de la primera edició del 'Blanes & Tu. Descobreix-lo' que se celebra aquest cap de setmana. La iniciativa relleva el 'Blanes 12', que se celebrava anualment i de manera ininterrompuda durant cinc anys amb l'objectiu de promoure i situar el municipi de la comarca de la Selva com a ciutat comercial, cultural i turística. Entre les activitats d'aquest nou cicle hi ha el 'TastABlanes', situat al Passeig de Dintre, una mostra gastronòmica de qualitat a l'aire lliure on es poden degustar una gran varietat de propostes culinàries elaborades per setze restaurants de la zona, dues caves i dos cerveseres del poble. D'altra banda, una seixantena de comerços prenen part del 'Venem a la fresca', acció promoguda per l'Associació de Botiguers de Blanes Centre (ABBC) en què els clients potencials poden comprar fins ben entrada la nit. Els organitzadors valoren l'èxit d'aquesta primera jornada.
 
Resultat de la suma d'esforços del sector públic i privat, 'Blanes & Tu. Descobreix-lo', agafa el relleu del 'Blanes 12' amb la voluntat de situar i promoure el municipi posant l'èmfasi en alguns dels seus atractius, com la seva àmplia oferta comercial, cultural, gastronòmica i turística. El projecte compta amb un pressupost municipal de 15.000 euros i s'han editat 10.000 fulletons per difondre els actes.

La regidora de Promoció de la Ciutat de l'Ajuntament de Blanes, Dafne Galvany, ha ressaltat la bona sintonia entre Ajuntament i entitats per tal de tirar aquesta iniciativa endavant. "Era un dels reptes que teníem" ha destacat, afegint que els canvis del 'Blanes 12' –en què, inspirat amb el 'Girona 10' s'oferien productes i ofertes a un preu de dotze euros-, es deuen a què "l'oferta ha canviat i ens hem adaptat per promocionar Blanes de manera més qualitativa que no pas quantitativa", ha assenyalat.

De fet, l'anunci de la desaparició del 'Blanes 12' va motivar a un grup de restauradors a impulsar el 'TastABlanes'. El xef Toni Marín, ha explicat que amb l'anterior concepte es buscava que "el públic anés als locals". "Nosaltres vam pensar que érem nosaltres els qui havíem de sortir al carrer", apunta. Un raonament que comparteix i valora Lluís Pascual, president de l'Associació de Botiguers de Blanes. " En el moment que treus un establiment al carrer, el que fas és crear un altre establiment", comenta destacant "l'ambient festiu" que es respira en un poble amb iniciatives com aquesta.

A banda del 'TastABlanes', amb tastets que van dels 1,5 als 4 euros, i el 'Venem a la fresca', l'altre eix de la campanya és la música al carrer, que ha acollit a diversos punts del municipi les actuacions del grup de jazz 'Why Not' i 'Pacto entre caballeros', banda tribut a Joaquín Sabina i els 'Animal', que han actuat a la Plaça dels Dies Feiners.

Durant el cap de setmana s'ofereix també l'opció de practicar 'paddle surf'; assistir a una lectura de contes, visites guiades; fer una sortida amb una embarcació o un tastet de cava. Tampoc hi falten les exposicions i un concurs de bonsais. A banda d'això, diverses empreses s'han sumat a la iniciativa i ofereixen paquets 2x1 per fer un viatge de Blanes a Tossa, visitar el Jardí Botànic Marimurtra i el Jardí Tropical Pinya de Rosa.