Noel Alimentaria és una empresa familiar especialitzada en la producció i distribució del pernil dolç i serrà, embotits, carns fresques i plats preparats destinats tant al mercat nacional com a l'internacional. Es tracta d'una de les principals companyies espanyoles dedicades al sector carni. Ho avalen les xifres. Durant l'any passat, van facturar 225 MEUR, 18 MEUR més que l'any 2015.
Entre els productes més venuts, les línies 'Grand Bouquet', 'Delizies' i el fuet han estat els que han registrat un major creixement comercial durant el darrer exercici. A més, durant el 2016, Noel també ha consolidat la seva tercera posició en quota de mercat amb el pernil dolç amb un 6%. Una xifra que els manté com a líders en grans supermercats.
La companyia, que té més de 1.000 treballadors, espera també seguir creixent en volum de producció. Al 2016, van arribar a les 53.876 tones. Una dada que suposa un 8,7% mes que l'any anterior, quan es van produir 49.568 tones de productes. Noel espera arribar a les 57.000 aquest any.
Pel què fa a la internacionalització de l'empresa, actualment les exportacions suposen més del 50% del total de la facturació anual. En concret, un 40% correspon al pernil serrà, un 40% més al xoriç i al fuet, un 15% a les tapes i el 5% restant a altres productes com el pernil de bellota. La companyia treballa amb més de 55 països.
Consolidant la nova planta
Amb l'objectiu de continuar creixent tant al mercat nacional com internacional, estan consolidant la nova planta d'embotits picats i curats, que van posar en marxa l'any passat. La nova fàbrica, de 18.000 metres quadrats, ha suposat una inversió de 42 MEUR en els darrers tres anys. Compta amb una plataforma logística i amb línies per fer rodanxes creades per a produir especialitats. La previsió és que funcioni a ple rendiment en els propers mesos.
Una línia 'veggie'
D'altra banda, la càrnia ha fet també una important aposta en I+D durant el 2016. Una de les principals novetats és el llançament d'una nova gama 'Veggie', una selecció de productes sense carn en els quals s'utilitza la clara d'ou com a base proteica. La iniciativa es va presentar al Saló Alimentària i es va convertir en la guanyadora del premi Innoval en la categoria de "Salut i Confiança". La línia es va començar a comercialitzar a l'estiu.