L'Ajuntament de Palamós permet fer tràmits de la DGT

Es pot fer des de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC)

L'Ajuntament de Palamós ha incorporat a les gestions administratives amb els ciutadans, la realització d'alguns dels tràmits administratius bàsics que són competència de la Dirección General de Tráfico (DGT).

L'objectiu d'aquest servei és el de poder estalviar els desplaçaments dels ciutadans empadronats a Palamós, en els casos que requereixin realitzar aquests tipus de tràmits.

Es tracta concretament del canvi de domicili del permís de circulació d’un vehicle (tràmit gratuït); canvi de domicili del permís de conduir (tràmit gratuït); la baixa definitiva o temporal d’un vehicle (si hi ha taxa de la DGT, des de l'Ajuntament es lliura carta de pagament); o bé la realització del duplicat del permís de conduir i del permís de circulació (la taxa de la DGT estableix un pagament de 20 €).

La incorporació d'aquests tràmits a l'administració local és fruit del conveni subscrit entre l’organisme autònom Jefatura Central de Tráfico i la Federación Española de Municipios y Provincias per a l’intercanvi d’informació i la mútua col·laboració administrativa.

L’Oficina d’Atenció al Ciutadà
Aquest nou servei es durà a terme des de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC), ubicada a la planta baixa de l'Ajuntament de Palamós, on els  ciutadans poden dur a terme totes les seves gestions de registre de documents, empadronaments i consultes.

L’Oficina d’Atenció al Ciutadà també incorpora la gestió de les autoliquidacions i pagaments de taxes associades a la presentació de tràmits. Amb l’interès de potenciar una millor atenció ciutadana, l’horari de l’OAC també s’ha ampliat, i a banda de l’atenció diària (de dilluns a divendres) de 9 a 14 h, els dijous a la tarda també es realitza atenció ciutadana, amb horari ininterromput des de les 9 i fins a les 18 h.