L'Ajuntament de Castell-Platja d’Aro i les diverses associacions empresarials i professionals de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró van realitzar un viatge conjunt a París, a finals de l’any passat, per conèixer el model i la proposta comercial i de serveis turístics acompanyats pel personal tècnic de l’Agència Catalana de Turisme a la ciutat. El grup va poder visitar i copsar les accions i les estratègies utilitzades tant en espais públics com en diversos eixos i centres comercials. L’experiència dóna continuïtat als viatges realitzats amb els mateixos objectius els darrers dos anys a Berlín i Londres.
La vista s’emmarca en la basant formativa del programa dinamització turística i comercial del municipi, que té com a altres eixos la promoció i l’organització d’esdeveniments. La delegació va poder copsar l’estratègia utilitzada i el valor en àmbits diversos tant dels espais públics com dels diversos models d’espais comercials de la capital francesa: edificis i façanes; aparadors, accés i mobilitat; senyalització i elements d’identitat visual; coherència corporativa i de posicionament; exposició i presentació del producte; política de preus i promocions; presència i visibilitat de la marca; mobiliari, mostradors i emprovadors; serveis complementaris; aspectes sensorials; o personal de contacte.
Durant tot l’any el treball conjunt entre l’Ajuntament i el sector professional del municipi es concreta en diversos àmbits: propostes de formació; concursos, tallers i accions de fidelització; i campanyes i accions de promoció; i que des d’aquest any es formalitza amb la constitució del Consell Local de Desenvolupament Econòmic, el nou òrgan de participació, informació i assessorament que neix amb l’objectiu de dinamitzar el sector empresarial del municipi en tots els seus àmbits, promovent la creació de sinèrgies de treball conjunt.
El consell, de caràcter consultiu i d’assessorament, proposarà recomanacions sobre les iniciatives a l’entorn de la dinamització comercial, la formació especialitzada, la restauració, l’emprenedoria o la promoció turística. La seva organització interna es recull en un reglament aprovat pel ple municipal, que preveu com a mínim reunions ordinàries mensuals, i la representació en el mateix de tots els grups polítics del consistori, de cadascuna de les associacions empresarials i de persones a títol individuals per a aquells sectors econòmics de la vila que no tinguin una entitat constituïda al seu entorn.