Territori invertirà 20 MEUR en millores a les carreteres del Baix Ter en els pròxims quatre anys

Rull deixa clar que aquestes actuacions estan supeditades a l'aprovació dels pressupostos

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha anunciat aquest divendres un pla de millora d'algunes carreteres del Baix Ter. En total s'invertiran prop de 20 MEUR en una actuació que Rull ha qualificat com a "molt prioritària" per la zona. El conseller ha remarcat que el departament estudia molt les operacions que aprova perquè "els recursos són molt magres" i per tant "cal tenir molta cura" alhora de fer inversions.

En total es faran sis actuacions en carreteres de l'Alt Empordà, el Gironès i el Baix Empordà. La més important és la millora de la seguretat viària a la GI-642 i GI-643 entre la intersecció amb la C-31 i Gualta (Baix Empordà). Una operació prevista en tres trams i que costarà al voltant de 9 MEUR dels 20 que es destinaran en total. Aquesta, però, és una obra que el departament estima fer entre els anys 2018 i 2020.

De cara a aquest 2017, Territori licitarà dues actuacions. D'una banda la rotonda a la intersecció entre la C-31 i GI-632 (carretera de l'Escala) i que costarà uns 700.000 euros i d'altra banda es preveu portar a terme les obres per eixamplar i reformar el traçat d'aquest tram, així com la millora de la seguretat a la travessera de Cervià de Ter. Tot plegat amb un cost que el departament estima que s'enfilarà fins els 4 MEUR.

Les dues operacions restants són una millora del pont de Verges (Baix Empordà) a més d'actuacions en diverses travesseres urbanes.

Vinculat als pressupostos

La inversió anunciada per Rull aquest divendres però, va supeditada a l'aprovació dels pressupostos. "Hem de ser francs, si no s'aproven els comptes, moltes d'aquestes actuacions són inviables", ha advertit.

En aquest sentit el conseller ha assegurat que es tracta d'uns "bons pressupostos en tots els camps" però ha destacat la partida social que hi ha destinat el govern. "No entendríem ni nosaltres ni els ciutadans que no s'aprovin", ha reblat.

Quatre factors

Rull ha volgut destacar que es tracta d'actuacions "molt estudiades" en funció de quatre factors, seguretat, congestió, equilibri territorial i retorn econòmic. "Cal tenir en compte que són carreteres molt estretes i amb llargues rectes", dos elements que augmenten la inseguretat. A banda, el conseller ha destacat que la congestió que pateixen a l'estiu és "important pel turisme que va a la costa" i això suposa un factor de risc afegit.

Rull ha volgut destacar la "rellevància" d'aquesta inversió perquè "no només ens hem compromès, si no que hem aportat un calendari" que permet fixar uns terminis determinats. "Anem a actuar allà on cal i on és més necessari", ha conclòs.

El conseller s'ha felicitat pel consens "unànime" que hi ha hagut entre els alcaldes de la zona i ha destacat la importància d'aquesta cohesió. " Amb actuacions com aquestes cal molt consens perquè es triga temps a executar-se". Per això ha dit que si es garanteix un pacte territorial, l'actuació es podrà fer "governi qui governi".