Lloret de Mar tanca el 2016 amb 1.288.098 viatgers i 5.884.557 pernoctacions

Han crescut les pernoctacions a hotels en un 7,7%

Lloret de Mar ha tancat el 2016 amb 1.288.098 viatgers i 5.884.557 pernoctacions, unes xifres facilitades per l’Instituto Nacional de Estadística (INE) que engloben els viatgers i les pernoctacions que s’han generat en hotels, apartaments turístics i càmpings durant tot l’any.

De moment, les xifres no inclouen l’ocupació dels 2.616 habitatges d’ús turístic reglats de la localitat, que s’estima que disposen d’una oferta de 15.860 places i per als quals encara no s’ha pogut establir un sistema d’obtenció de dades. Del total de viatgers registrats per l’INE, el 93,6% correspon a persones que van estar allotjades en hotels, un 4,2% en apartaments turístics i un 2,2% en càmpings.


Ocupació hotelera

Pel que fa a l’ocupació hotelera, Lloret de Mar ha rebut en total 1.205.495 viatgers i 5.502.421 pernoctacions, xifres que representen un augment respecte al 2015 del 7,7% i del 7,6% respectivament. Cal destacar la importància que el públic internacional té a Lloret de Mar, amb un 66% dels viatgers procedents de fora d’Espanya.
Referent a nacionalitats, els mercats emissors més importants han estat Espanya amb 413.134 viatgers (dels quals 323.227 són procedents de Catalunya i 89.907 de la resta de l’Estat espanyol), França amb 255.674 viatgers, el Regne Unit amb 93.271 viatgers, Alemanya amb 90.845 i Bèlgica amb 52.972 viatgers; unes posicions que es mantenen intactes respecte a les xifres del 2015.


L’augment registrat es reparteix positivament en tots els principals mercats exceptuant el cas de Polònia, que el 2015 es va situar com a sisè mercat emissor més important i que durant el 2016 es va reduir un 9,7% i va caure fins a la vuitena posició. Entre els mercats que més han augmentat durant el 2016 destaquen Rússia, situat en setena posició amb 43.843 viatgers, que haaugmentat un 19%; Itàlia, sisè mercat amb 49.155 viatgers i un augment del 31,7%; i els Països Baixos amb un augment 49,% i 29.415 viatgers, que el situen en novena posició en el rànquing de països emissors.


Apartaments turístics i càmpings


Per primer any, les dades d’ocupació d’apartaments turístics i càmpings s’han incorporat també en els resultats. Per a aquests establiments només es disposa de dades quan aquestes són significatives i d’acord a les temporades d’obertura, que no són tan llargues com la temporada hotelera.


En total, els apartaments turístics han rebut d’abril a octubre 54.778 viatgers i 260.091 pernoctacions. Destaquen, com a països més rellevants pel que fa a aquest tipus d’allotjament, França, els Països Baixos, Espanya i el Regne Unit.


Pel que fa als càmpings, aquests han tancat el 2016 amb 27.825 viatgers i 122.045 pernoctacions de març a setembre amb predomini de visitants provinents d’Espanya, França, els Països Baixos i Alemanya.


Cal destacar el protagonisme dels Països Baixos en aquestes tipologies d’allotjament, que els situa com a tercer mercat, molt lluny de la novena posició que representa com a mercat emissor per al sector hoteler.


Altres dades d’interès


Pel que fa al RevPar (ingrés per habitació disponible), en els últims cinc anys s’ha produït una tendència positiva que ha portat dels 11,79€ als 18,01€ en temporada baixa (gener) i dels 61,6€ al 77,03€ en temporada alta (agost).


L’estada mitjana en hotels s’ha situat durant el 2016 en 4,2 dies, superant així la xifra de l’any anterior de 3,8 dies. En paraules de Jaume Dulsat, alcalde de Lloret de Mar: “Hem tancat el 2016 amb unes xifres molt positives superant el milió dos-cents mil viatgers i els cinc milions i mig de pernoctacions en hotels i seguint la tendència positiva dels últims anys. Cal destacar el repunt que ha tingut el mercat rus, el qual després d’uns anys de davallada ha crescut un 19%, i la importància que té el públic nacional, especialment el català, el qual hem de cuidar ja que és un dels que més ens ajuda a desestacionalitzar la temporada turística.”