Acorden fer un nou estudi informatiu de la futura variant de Les Preses

La Generalitat i els tres ajuntaments afectats per aquesta infraestructura han decidit que passi pel marge dret del riu Fluvià

La Generalitat i els ajuntaments d'Olot, Les Preses i la Vall d'en Bas han acordat les línies bàsiques per tirar endavant un nou estudi informatiu que concreti el traçat definitiu de la variant de Les Preses.

Aquesta és una obra molt reclamada al territori, que ha de permetre connectar amb el túnel de Bracons, donar continuïtat a la C-37 que uneix la Garrotxa amb Osona i completar l'eix Vic-Olot-Figueres però també fins a Girona a través de la C-66.

Segons ha informat aquest dilluns el Departament de Territori i Sostenibilitat, l'estudi es licitarà properament i permetrà determinar el seu recorregut perquè sigui compatible amb la futura variant d'Olot, que ja té el projecte constructiu redactat.

Ampliació:

Després d'un treball conjunt entre els tècnics del Departament de Territori i Sostenibilitat i els representants municipals en els últims mesos, s'ha acordat l'àmbit d'actuació de la futura variant de Les Preses que discorrerà entre la sortida actual de Bracons de la C-37 i la futura variant d'Olot. Segons es diu en un comunicat, el traçat "evitarà al màxim l'afectació en el territori i discorrerà en tot moment pel marge dret del riu Fluvià, amb un carril per sentit". El traçat definitiu es determinarà en el nou estudi informatiu que es licitarà "en breu".

En el comunicat, s'especifica l'àmbit d'actuació que s'ha consensuat. Així, a la part sud, la carretera anirà des de la C-152 i tindrà dues noves connexions, una a l'àmbit de l'actual rotonda amb la C-63 i l'altra, més propera, al nucli de Les Preses, per tal de permetre tots els moviments. Pel que fa a la part central, discorrerà per l'àrea del nucli habitat i el riu Fluvià, "sense trencar la qualitat paisatgística" d'aquest espai. I a la part nord, la variant passarà a prop de la via verda Olot-Girona-Sant Feliu de Guíxols –coneguda com a Ruta del Carrilet- per tal que les dues infraestructures ocupin un mateix espai fins a enllaçar amb el túnel de la serra de la Pinya.

"És un pas important"

L'Ajuntament de Les Preses valora aquest acord com a un "pas important" ja que representa seguir endavant amb una obra que havia quedat encallada des de feia uns anys i que des de la passada primavera es va poder reprendre amb un "acord de mínims" entre els tres municipis afectats. L'alcalde del municipi, Pere Vila, ha destacat que s'està "treballant intensament per tenir un traçat definitiu d'una vegada per totes" però també ha recordat que el país viu un moment "polític i econòmic delicat" que fa impossible poder dir quan podrien començar les obres. "El mateix president de la Generalitat ha dit que és una infraestructura prioritària però la situació en la que estem no permet determinar un calendari; seria d'agosarats fer-ho en aquests moments", ha afirmat el batlle.

Pel que fa al projecte de construcció de rotondes per millorar el trànsit a la travessa de la C-152 al seu pas pel municipi mentre la variant no sigui una realitat, l'alcalde ha admès que ha quedat aturat. Un dels motius, segons ha dit, ha estat l'oposició d'alguns veïns –es van recollir més de 600 signatures en contra- que no veien clara aquesta obra i que, "per desconeixement", temien que substituís la reivindicada variant.