Sant Feliu de Guíxols projecta un aparcament de 600 places a la Corxera

L'equip de govern engega el procés perquè les obres siguin una realitat en dos anys

L'equip de govern de Sant Feliu de Guíxols (TSF, ERC i el PSC) vol enterrar d'una vegada per totes el debat històric sobre on cal construir nous aparcaments a la ciutat. Com ja van rubricar al pacte, els tres partits aposten obertament per situar-los als sectors de ponent i de llevant, en contra de l'altra opció (fer-ne un de soterrat al passeig).

Avui, ja s'ha fet el primer pas perquè aquesta voluntat es converteixi en fet. L'Ajuntament ha presentat un estudi de viabilitat per aixecar un aparcament a la zona de la Corxera, a l'espai situat entre el pavelló i el teatre, i on actualment ja n'hi ha un d'unes 140 places.

L'informe conclou que és viable construir un aparcament de quatre plantes en aquest espai. Dues seran soterrades i tindran 178 places cadascuna; i tant la que quedi a nivell de terra com la del primer pis en tindran 121.

En total, doncs, fins a 598 places. Segons ha subratllat l'alcalde, l'àmbit d'influència d'aquest aparcament se situaria entre el carrer Caial i la rambla del Portalet (perquè en un futur, se'n preveu aixecar un altre a la zona del port).

Carles Motas ha destacat que l'estudi permet "desencallar el camí" perquè les obres de l'aparcament (un cop trobada l'empresa que el gestioni i fet el projecte) puguin ser una realitat d'aquí a dos anys. "Allò que volem transmetre és que construirem aquest aparcament, en tenim la voluntat ferma; i deixarem d'una vegada per totes que Sant Feliu de Guíxols parli de fer-lo en un lloc o altre sense que s'hagi anat més enllà", ha dit l'alcalde.

Concessió per a 40 anys

La voluntat del consistori és que l'aparcament es gestioni mitjançant una concessió de 40 anys. L'empresa que guanyi el concurs haurà d'assumir el cost de l'obra (entre 9 i 10 MEUR) però, apart del de la Corxera, també s'encarregarà d'explotar tota la zona blava de la ciutat i l'aparcament soterrat del Mercat.

"Segons recull l'estudi de viabilitat, només amb una ocupació mitjana d'entre el 9 i el 13% de totes aquestes places, el nou aparcament és rendible", ha concretat l'alcalde de Sant Feliu de Guíxols. A més, Carles Motas ha precisat que, a l'hora de fixar l'horitzó de la concessió (quatre dècades) s'han tingut en compte els futurs desenvolupaments que pot tenir la ciutat. Entre aquests, per exemple, la de la zona de l'Horta d'en Palahí (on actualment hi ha un aparcament de terra, però on poden aixecar-s'hi habitatges).

Dins aquesta previsió, precisament, l'aparcament de la Corxera es construirà preveient que en un futur pugui ampliar-se. En concret, si així ho desitja l'empresa que el gestioni, s'hi podran aixecar dues plantes més de 121 places cadascuna (és a dir, que pot arribar a tenir-ne fins a 850).

"Estem contents, perquè amb l'estudi de viabilitat desencallem el camí per construir un aparcament que serà reflex del model de ciutat que volem; i a més, a cost zero perquè les obres les assumirà l'empresa que passi a gestionar-lo", ha conclòs Carles Motas. L'alcalde ja ha avançat que al contracte també s'hi preveurà una clàusula perquè els residents a Sant Feliu de Guíxols tinguin descomptes en el preu dels abonaments.