L'AGI preveu que l'aeroport de Girona arribi als 2 milions de passatgers el 2017

Generalitat, Diputació i Cambra de Comerç destinaran 5,4 MEUR en concepte de promoció

L'aeroport de Girona encara el 2017 amb bones perspectives. A l'anunci d'ahir de Ryanair, que per primer cop en set anys recupera vols, avui s'hi ha sumat les previsions de la resta de companyies que hi operaran. En total seran deu, dues de les quals –els operadors Jet2 i Rainbow Tours- també preveuen créixer en passatgers i freqüències.

Jet2 se centra en el turisme britànic, i des de Vilobí d'Onyar volarà a nou aeroports de l'arxipèlag. Durant l'any vinent, la companyia operarà fins a vint freqüències setmanal, tretze més que aquest 2016. Preveu créixer fins a un 349% en número de passatgers (tenint en compte, també, que es parteix de xifres minses actualment.

Per la seva banda, Rainbow Tours enllaçarà l'aeroport de Girona amb quatre de Polònia. Durant la temporada d'estiu augmentaran les freqüències setmanals (passant de quatre a sis) i preveuen incrementar el número de passatgers en un 275%.

A aquest llistat s'hi afegeixen altres companyies com Pobeda Airlines (que vola a Moscou), TUI, Corendon Airlines, Transavia, Jetarfly o Adria Airways. Entre d'altres destins, volaran a Bèlgica, Lituània, Holanda i, de nou, al Regne Unit. I tot això, tenint en compte que la previsió de vols de Ryanair per a l'any vinent encara no està tancada (falta la temporada d'hivern) i que entre les rutes que l'aerolínia de baix cost podria recuperar hi hauria la de l'Alguer (una de les històriques que operava des de Vilobí).

"Punt d'inflexió"

L'AGI, que avui ha celebrat una reunió extraordinària, assegura que aquestes perspectives marcaran "un punt d'inflexió" a l'aeroport de Girona a partir de l'any vinent. El delegat del Govern, Eudald Casadesús, recorda que aquest estiu ja s'ha començat a recuperar trànsit, i que el 2017 serà quan l'aeroport torni a superar el llindar dels 2 milions de passatgers anuals, després d'exercicis en què els turistes "havien baixat de manera ininterrompuda".

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, subratlla a més que aquest passatge es quedarà al territori (visitant la Costa Brava o Girona ciutat). "El creixement de l'aeroport del Prat influirà positivament a Girona i a Reus", precisa.

Per a Font, és ara quan Girona realment operarà com una "quarta pista" de l'aeroport barceloní, ja que el creixement de vols internacionals que viurà el Prat (entre d'altres, amb Amèrica o Àsia) faran que les companyies de baix cost hi tornin a apostar. "Sens dubte l'aeroport de Girona continuarà augmentant segur durant els propers quatre o cinc anys", subratlla.

Estada al territori

Al costat d'això, Font també insisteix en què cal deixar de comparar les xifres de passatgers de l'aeroport de Girona amb les d'ara fa vuit anys, quan l'equipament va assolir els 5 milions. "Era una època en què Ryanair només operava a Vilobí, i de tots aquests turistes, només 1 milió es quedava a la demarcació", precisa. "Ara, però, ja podem dir que tots els 2 milions que hi aterrin es quedaran a passar les vacances aquí, i això suposa un potencial de creixement important per a l'economia gironina", insisteix.

Font també ha insistit en el fet que, amb l'aterratge de noves companyies, cada cop menys Vilobí d'Onyar és "monocultiu" de Ryanair. Tot i que la companyia irlandesa continuï concentrant el gruix de les operacions, el secretari d'Infraestructures ha destacat que la competència d'altres aerolínies –sobretot, amb el mercat britànic- l'han fet "reaccionar". I com a prova, ha recordat que de les nou noves rutes que Ryanair farà l'estiu vinent des de Girona, vuit són amb el Regne Unit.

5,4 MEUR per a promoció

Durant la reunió extraordinària, l'AGI també ha acordat prorrogar un any més el conveni que tenen amb les diferents companyies aèries per fer promoció del territori. S'insereixen anuncis a la megafonia dels avions o bé mitjançant les pàgines web. "I això no només es fa amb Ryanair, sinó amb totes les companyies aèries", ha insistit el delegat del Govern, Eudald Casadesús.

La quantitat que es destina a cadascuna de les promocions es fa en funció dels passatgers que cada companyia aporti a Vilobí d'Onyar. Per al 2017, l'AGI destinarà un pressupost de 5,4 MEUR a aquestes accions.