Troben lloc per al 90% dels turistes afectats pel tancament de dos hotels a Lloret de Mar

Reallotgen els clients a establiments de la població i també de Platja d'Aro i Blanes

L'operador turístic que gestiona els clients dels hotels Marina Sand i Savoy ja ha trobat lloc per al 90% dels clients afectats pel tancament dels dos establiments.

A més, ha comunicat a l'Ajuntament de Lloret que preveu tenir recol·locats tots els clients divendres mateix, abans que expiri el termini de 24 hores que ha donat el consistori per tancar els dos establiments. Autobusos i minibusos estan traslladant els turistes fins a d'altres hotels de Lloret de Mar i també a d'altres poblacions de la Costa Brava com Blanes i Platja d'Aro (Baix Empordà).

Alguns d'ells vénen expressament des de França pe traslladar els afectats. Els clients surten de l'hotel llençant crítiques cap a la direcció, desconeixen per què han de canviar de lloc i, a més, lamenten que fa dies que al seu hotel hi ha moltes coses que no funcionen com l'aire condicionat o els ascensors (ja que els hotels funcionen amb generadors).

Ampliació:

L'operador turístic World2meet treballa a contra rellotge per trobar un hotel alternatiu per als 600 clients que han de deixar el Marina Sand i el Savoy. Aquest dijous ja té lloc per al 90% dels turistes i confia tenir tothom fora dels establiments divendres al matí, quan expira el termini de 24 hores que ha donat el consistori a la propietat per clausurar les instal·lacions.

Turistes desinformats i emprenyats

Bona part dels clients que l'operador turístic ha recol·locat han marxat indignats perquè no sabien on acabaran de passar les seves vacances. El desallotjament s'ha fet de manera progressiva però, en el cas dels grups grans que viatjaven junts, han fet un trasllat en autobusos grans. Aquesta tarda, just davant de l'hotel Marina Sand, dos autocars vinguts expressament de França han recollit prop de 70 turistes francesos que s'esperaven amb les seves maletes.

Un cop a l'autocar, era el xofer qui informava els turistes que el seu destí era Platja d'Aro, localitat on l'operador World2meet, els ha trobat lloc. Alguns es resignaven i es queixaven de la poca informació que els han donat i la "poca professionalitat" amb la que els han tractat des de la direcció de l'hotel. "No ens han explicat res de res", lamentaven.

Molts dels clients no han sabut fins aquest matí què estava passant. La majoria se n'ha assabentat pels mitjans de comunicació que s'agrupaven davant dels dos hotels. Alguns es desesperaven perquè el d'aquest dijous és el segon desallotjament que pateixen, ja que eren clients dels altres dos hotels que es van clausurar la setmana passada. "Ningú de la direcció ens diu res, és una vergonya, no sabem on anirem", era una de les reflexions més escoltades entre els molts clients que es veien obligats a sortir amb les maletes i per sorpresa.

La imatge al centre de l'Avinguda de Tossa era la de grups de turistes indignats i visiblement emprenyats carregant les maletes pel mig de la carretera dirigint-se a la parada d'autocar que hi ha davant l'hotel, per sorpresa dels comerços propers que no donaven crèdit i reconeixien que "no és bona per Lloret una imatge com aquesta".

Bones paraules cap al personal

Malgrat la indignació i la incomprensió de la gran majoria de turistes per la situació que s'ha viscut aquest dijous amb el desallotjament dels dos hotels, els clients reconeixien la bona feina del personal. Una de les clientes, Muriel Blanchet, ha explicat que el personal els ha atès molt bé. No opinava el mateix de la direcció: "No ens han donat cap informació", lamenta. Precisament la falta d'informació era la queixa més habitual entre tot un grup de persones grans que havien d'abandonar l'hotel davant la seva sorpresa.

Els turistes no només no sabien per què havien de marxar, si no que tampoc coneixien el motiu i es queixaven de les condicions amb les quals han estat a l'hotel. "Fa dies que no tenim aire condicionat, l'ascensor no funciona i falten coses, però no ens imaginàvem que era per això", ha explicat en Benoit Blanche que també ha hagut d'abandonar l'hotel aquest dijous al migdia després d'arribar el dimecres passat. "Ha estat el personal de l'hotel que ens ha explicat la problemàtica però ells no saben gaire res", ha comentat Blanche, que ha definit la situació "d'esperpèntica".