Desconcert entre els clients dels dos hotels de Lloret que han de tancar en les propers 24 hores

El comitè d'empresa critica que no tenen informació i qualifica la situació "d'autèntica vergonya"

La majoria dels 600 clients que omplen els hotels Marina Sand i Savoy de Lloret de Mar (Selva) no saben que hauran d'abandonar les seves habitacions en les properes hores. L'ajuntament ha dictat un decret d'alcaldia que ordena tancar els dos establiments –que funcionen amb generadors- en les properes 24 hores.

Si no ho fa, enviarà la policia local. Molts d'aquests turistes encara estan als establiments gaudint de les instal·lacions o refrescant-se a la piscina mentre l'operador turístic els busca un hotel alternatiu.

Des del comitè d'empresa, asseguren que molts clients no saben què està passant i que no se'ls ha informat que seran reallotjats d'altres hotels, fins i tot fora de Lloret de Mar. "És una situació d'autèntica vergonya", ha lamentat el president del comitè, José Luís Sánchez. Els dos hotels funcionaven amb generadors perquè Endesa els va enganxar amb la llum punxada.

Ampliació:

Molts dels 600 turistes que s'allotgen als hotels Marina Sand i Savoy de Lloret de Mar s'han assabentat pels mitjans de comunicació del frau que han comès els propietaris dels establiments i que ha portat a l'Ajuntament de Lloret de Mar a tancar-los.

Molts dels clients de l'hotel Marina Sand deien "no tenir ni idea" i es mostraven sorpresos. De fet, tampoc estaven al corrent que serien desallotjats en les properes 24 hores. En Mark, un turista anglès allotjat en aquest hotel, explica que durant els últims dies havien notat problemes amb aparells elèctrics. "Fa tres o quatre dies que no tenim aire condicionat", ha lamentat.

També ha criticat la situació el president del comitè d'empresa de l'Hotel Marina Sand, José Luis Sánchez, que qualificava de "vergonya" la situació i assegura que el més greu és que no s'ha informat als clients de l'hotel que seran allotjats en establiments de poblacions veïnes, perquè a Lloret no hi ha prou places disponibles.

Esperen que l'operador turístic ho resolgui

Amb tot, Sánchez diu que esperen que l'operador turístic que treballa amb l'empresa, World2meet, "faciliti les coses" als turistes per allotjar-los en altres hotels amb els que tenen contacte. La llei estableix que en aquests casos els turistes han d'anar a hotels de la mateixa categoria (el Marina Sand té 4 estrelles) o superior. "Ara mateix és complicat col·locar tanta gent i encara més si els quatre hotels estan tancats", apunta Sánchez. Al llarg del matí, alguns turistes han abandonat l'hotel amb compta-gotes amb minibusos de l'operador turístic.

El president del comitè d'empresa ha detallat que hi ha casos de clients que estaven allotjats en altres hotels del grup Savoy i van haver de venir al Marina Sand i que, ara de nou, han de canviar de lloc. També ha explicat que hi ha molts casos de turistes que han entrat aquest mateix dijous al matí i que a la tarda ja hauran de marxar, una situació que Sánchez ha definit com "un despropòsit".

Cap resposta del propietari

Sánchez s'ha mostrat "molt preocupat" per la situació en la que quedaran els treballadors de l'hotel. Des del comitè d'empresa s'ha enviat un document per saber en quina situació quedaran els treballadors, però Sánchez explica que s'han trobat amb la negativa per part del responsable de l'empresa, José Luis Velasco, a reunir-se. "Hem enviat un document amb vuit punts perquè ens contestés, i no ha volgut saber res de nosaltres", ha remarcat Sánchez, que lamenta l'actitud de Velasco. Amb tot, reconeix que s'ha reunit amb dos responsables de l'empresa però com que no tenen poder de decisió s'han limitat a recollir el document i les queixes del comitè d'empresa.