L'Ajuntament de Lloret de Mar ha criticat amb contundència l'hoteler que han enxampat amb la llum punxada a quatre establiments de la població. El primer cas es va destapar dijous, amb un incendi a un generador a l'hotel Sun Village.
Això va posar al descobert que l'hotel tenia la llum punxada. Després d'aquest cas, Endesa ha detectat tres fraus més: a l'hotel Savoy, el Mediterranean Sand i, el darrer cas, aquest dimarts al Marina Sand.
L'alcalde, Jaume Dulsat, ha volgut condemnar els fets i ha remarcat que és un cas d'un únic empresari però que fa molt mal a la marca turística. "Lloret és un lloc fantàstic i això posa a la mateixa alçada a molts hotelers quan n'hi ha que fan les coses molt ben fetes", ha lamentat. Per això, el consistori es reserva el dret a emprendre accions legals contra el propietari pel perjudici a la marca de Lloret.
Llicències suspeses temporalment
El consistori defensa que el conflicte és entre dues empreses privades –la cadena hotelera i Endesa- ja que en cap cas s'ha defraudat fluid elèctric de la xarxa d'enllumenat públic. No obstant això, l'alcalde ha dit que seran "contundents" i controlaran de prop l'activitat d'aquest grup empresarial.
Dulsat ha explicat que els quatre establiments tenien tots els permisos en regla però que, després dels fets, ja han suspès cautelarment la llicència a dos d'ells (Mediterranean Sand i Sun Village). De moment, l'hotel Savoy continua funcionant amb generadors i el consistori ha de revisar encara la situació del Marina Sand, que de moment també està funcionant amb grups electrogen. Aquest empresari, José Luís Velasco, no té més hotels a Lloret de Mar.
Segons detalla l'alcalde, hi ha informes externs que avalen que els hotels poden continuar oberts amb generadors. No obstant això, les negociacions entre la companyia Endesa i el propietari dels establiments continuen per tal de solucionar la situació. Es dóna el cas que Endesa ja havia tallat la llum el passat mes de febrer a un dels hotels, el Mediterranean Sand, perquè acumulava un deute de més de 32.000 euros.
Reallotjar clients
Els clients afectats per aquest cas havien arribat a Lloret de Mar de la mà de l'operador turístic World2meet. L'alcalde ha explicat que és aquesta empresa la que s'està encarregant de buscar lloc als turistes afectats. Des de l'ajuntament, han lamentat que estiguin patint aquests "perjudicis" i també han qüestionat que Endesa hagi intervingut quan la temporada turística encara està en marxa. "La companyia podria haver valorat els danys que provoca a treballadors i clients del hotels afectats", recull un comunicat de l'ajuntament.
L'alcalde també lamenta que la situació deixa desprotegits els treballadors dels establiments i demana que el conflicte se superi al més aviat millor.