Finalment hi ha hagut acord entre Adif i l'Ajuntament de Girona per desencallar les obres de la llosa del Parc Central. Les dues parts feia més de dues setmanes que havien consensuat un conveni on es recull que l'ajuntament pagarà l'enderroc del 'finger', una obra que està valorada en més de 490.000 euros.
La picabaralla entre l'ens ferroviari i el consistori sobre qui havia de pagar l'enderroc havia bloquejat l'inici de les obres al parc, que estan adjudicades des del mes d'abril. El consistori ja ha aprovat per ple la reserva d'aquests diners però faltava que el conveni es formalitzés amb la signatura de les dues parts.
Aquest matí, l'ajuntament ha rebut la còpia del conveni signada pel president d'Adif, Gonzalo Ferre, i l'alcaldessa, Marta Madrenas, ja l'ha retornat convenientment signada. Madrenas ha assegurat que estaran a sobre i seran exigent amb Adif perquè es compleixin els terminis. A partir d'ara, només falta que Adif faci l'adjudicació definitiva a l'empresa Copcisa per tal que les màquines comencin a treballar.
Ampliació:
Aquest dijous 18 d'agost farà vuit anys que Adif va començar les obres per fer arribar l'alta velocitat a Girona. El servei està en marxa des del gener de 2013 però, tanmateix, l'ens ferroviari encara té pendents obres per retornar al seu aspecte original algunes zones afectades. Concretament, aquest és el cas del Parc Central, ocupat actualment per una gran llosa de formigó que cobreix l'estació soterrada del parc.
El projecte de reposició fa temps que està enllestit i, fins i tot, s'havien adjudicat les obres a finals d'abril a l'empresa Copcisa. No obstant això, els treballs encara no han començat. El problema de fons era decidir qui pagava l'enderroc del 'finger', el passadís cobert que uneix les estacions del tren convencional i el vestíbul del TAV.
El consistori havia demanat a l'Estat que l'enderroqués perquè dividia el parc i es comprometia a pagar la instal·lació d'una marquesina, que és permeable. Ara bé, les dues part no es van posar d'acord sobre qui havia de pagar el cost de la demolició del 'finger' i a principis de l'estiu es van viure episodis d'intercanvis de retrets entre les dues administracions.
Finalment, i a petició dels veïns, el consistori va acceptar pagar la demolició i va aprovar per ple el passat 1 d'agost una partida de 490.247,75 euros per pagar l'obra (tot i que confia que el cost sigui menor, d'uns 283.000 euros). Les dues parts també van redactar un nou conveni on es reflectia que, finalment, era l'ajuntament qui pagava aquests treballs. Malgrat que aquest text està enllestit fa més de dues setmanes, faltava la rúbrica definitiva per tirar endavant el projecte.
El consistori serà "exigent" amb els terminis
Aquest matí, alcaldia ha rebut la còpia del conveni degudament signada pel president d'Adif, Gonzalo Ferre. Immediatament, l'alcaldessa, Marta Madrenas, ha segellat el pacte amb la seva signatura i el conveni s'ha retornat a Madrid. Segons ha indicat l'alcaldessa, el conveni també preveu que Adif faci noves sortides d'emergències a nivell de carrer i obri noves portes d'accés tant a l'estació del tren convencional com a l'edifici satèl·lit del TAV. El preu total del projecte de reposició de la llosa del parc arriba als 2,99 MEUR.
Madrenas ha assegurat que amb aquesta doble signatura es desencalla el conflicte però ha advertit Adif que estaran a sobre per tal que l'adjudicació definitiva a l'empresa Copcisa (que va ser la guanyadora del concurs públic) es faci "de manera urgent". Així mateix, també estan fent gestions amb l'ens ferroviari per conèixer quins són els terminis per començar obres i ha remarcat que estaran "amatents" per tal que tot es faci sobre el calendari previst.
Aquest acord arriba just el dia abans que els veïns del barri de Sant Narcís omplin de crespons negres les tanques d'obra del parc. Aquest dijous, aprofitant que es compleixen vuit anys de l'inici de les obres, volen protestar penjant 2.920 llaços negres per criticar que Adif encara té la zona empantanegada. A l'acte hi serà l'alcaldessa, Marta Madrenas, el regidor del projecte ferroviari, Carles Ribas, i s'ha convidat la resta de grups polítics del consistori.