L'Ajuntament de Girona ha presentat les dades d'un estudi elaborat a partir de dades mòbils reals que permeten calcula l'afluència, el comportament i l'origen dels turistes a la ciutat. Aquest estudi està basat en l'eina Smart Steps desenvolupada per Movistar i ja es va fer el 2015. Enguany, el consistori l'ha tornat a encarregar per saber amb més exactitud algunes xifres al voltant del Girona Temps de Flors.
Una de les dades extretes dels mòbils dels visitants que van ser a Girona del 7 al 15 de maig permeten establir que van passar per la cita 254.455 persones, un 4% més que el 2015. En aquesta dada no s'hi compten els 82.500 residents. Una altra dada rellevant per a l'ajuntament fa referència al públic que visita l'esdeveniment i que ve de fora de Catalunya.
Creix el públic estranger
Els visitants procedents de fora de Catalunya han augmentat un 3,6% respecte el 2015, passant del 10,1% del total l'any passat al 13,7% d'enguany, Els turistes provinents de la resta de l'estat espanyol han passat de representar el 2,4% al 4,4% i els provinents de la resta del món han passat del 7,7% al 9,3%. El 86% restant prové de Catalunya: un 50,7% de la demarcació de Girona, un 44,6% de la demarcació de Barcelona, un 3% de la demarcació de Tarragona i un 1,7% de la demarcació de Lleida.
Pel que fa als turistes provinents de la resta de l'Estat, principalment procedeixen de la Comunitat Valenciana (un 19,75% del total), de Madrid (un 19,11% del total) i de les Illes Balears (9,58%). Respecte els turistes de la resta del món, gairebé la meitat procedeixen de França (43,4%), dels Països Baixos (un 10,3%), d'Alemanya (un 8%) i del Regne Unit (un 6,6%).
L'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha assenyalat que aquest estudi és una "eina indispensable" per poder planificar bones estratègies turístiques. L'objectiu del consistori és dirigir les campanyes de promoció del Girona Temps de Flors a països com Alemanya o Gran Bretanya per tal de captar turistes que hagin de passar diversos dies a la ciutat i que hi deixin diners. "Són turistes que ens interessen perquè generen producte interior brut", ha manifestat l'alcaldessa, que reconeix que volen deixar de fer campanyes de proximitat per anar a buscar visitants més lluny. Segons l'alcaldessa, el nivell de visitants que rep la ciutat durant el Girona Temps de Flors és "correcte i sostenible".
Per la seva banda, la regidora de Promoció Econòmica, Desenvolupament Local i Turisme, Glòria Plana, ha destacat que aquest tipus d'estudis donen una "visió més àmplia" del perfil del visitant i ha avançat que no descarten fer un estudi similar a l'estiu per conèixer més dades dels turistes.