La Cambra de Comerç de Girona treballa per obtenir més inversions i millorar la gestió del Corredor Mediterrani. Aquest és un dels missatges que ha quedat clar durant la Comissió d’Ordenació del Territori del Consell de Cambres que s’ha reunit aquest divendres a Girona. Ha estat presidida pel cap de la cambra gironina, Domènec Espadalé, que ha remarcat que el corredor mediterrani és probablement la infraestructura “més rellevant” per a la competitivitat de la indústria catalana i que cal millorar la mala gestió actual.
A més, ha carregat contra l'important retard que acumula aquesta xarxa estratègica a causa de la manca d'inversions del govern de l'Estat. “Tanta importància té el tronc central com els ramals de connexió i les terminals. Tots els elements del sistema són imprescindibles”, ha subratllat. Des de la Cambra gironina estan en contacte amb regions veïnes com el Rosselló o la comunitat valenciana per tirar endavant projectes i propostes que ajudin a situar el Corredor Mediterrani entre les principals xarxes transeuropees de transport. El president de Ferrmed, una associació de caràcter multisectorial creada des del món empresarial amb l’objectiu de contribuir a augmentar la competitivitat del sector ferroviari a Europa, ha assegurat durant la reunió d'aquest divendres que totes les actuacions que fa l’Estat (referents al Corredor Mediterrani) només s’orienten “cap a Madrid”. Joan Amorós ha posat d’exemple la situació que es viu amb la línia entre València i Castelló.
En aquest sentit, Espadalé ha recordat que s’ha creat la Taula Estratègica per al Corredor Mediterrani – integrada per grups parlamentaris, administracions locals, cambres de comerç catalanes, sindicats, patronals i universitats- per aprofundir i reclamar millores al corredor. A més, des de la Cambra de Comerç gironina s’han posat en contacte amb administracions d’altres territoris com la Catalunya Nord o el País Valencià per articular de forma conjunta projectes i propostes que ajudin a posicionar el corredor mediterrani dins de les principals xarxes transeuropees de transport.
Paral·lelament, seguint les recomanacions de la Unió Europea, les diverses cambres catalanes també han participat en l’estructuració del comitè de serveis multimodals conjuntament amb el departament d’Empresa i Territori. Tal i com s'ha donat a conèixer aquest divendres, les diverses administracions treballen per impulsar iniciatives similars a València i a la nova macroregió francesa.
Durant la trobada, el president de la cambra gironina ha assegurat que el teixit empresarial català i gironí necessiten un corredor mediterrani que funcioni a ple rendiment. Segons ell, hi ha “moltes inversions pendents però que, en primer lloc, primer cal superar l’actual dèficit de gestió”. “És evident que les infraestructures, sense una gestió correcte, no guanyaran la confiança dels usuaris i no es podrà incrementar el tràfic de persones i mercaderies”, un dels objectius que té aquesta institució gironina.