Girona busca atraure el turisme golfista

En dos anys, el número de visitants que vénen a jugar a golf a la destinació creix un 67%

La Costa Brava serà punt de trobada d'una vuitantena d'operadors turístics internacionals del món del golf. Es tracta de l'esdeveniment IAGTO Costa Brava Trophy 2016, organitzat per una associació que concentra més de 600 operadors turístics del món del golf i que es farà al llarg d'aquesta setmana.

Han decidit fixar-se en Girona perquè és un dels llocs on el turisme de golf està creixent més. En dos anys, la xifra de turistes que vénen a jugar ha crescut un 67% i, actualment, a l'entorn de 103.000 visitants de la destinació practiquen aquest esport.

L'esdeveniment vol donar a conèixer l'oferta de golf de la destinació i també la gastronomia, i s'hi impliquen 47 empreses gironines. El turista de golf té una despesa més alta que la resta (un 120% més) i, segons les dades del Patronat de Turisme, a Girona es deixa de mitjana uns 190 euros diaris.

A més, molts procedeixen de països nòrdics i, per tant, vénen a jugar a golf durant els mesos freds (de tardor a primavera) i ajuden a desestacionalitzar la temporada turística.

Ampliació:

Durant tota aquesta setmana, fins a una vuitantena d'operadors turístics associats a IAGTO visitaran els diferents camps de golf de la demarcació de Girona per veure de primera mà els serveis que ofereixen i també conèixer altres atributs de la destinació, com són la gastronomia i el vi. En paraules del president de la Diputació de Girona, Pere Vila, aquest és l'esdeveniment més important de l'any dels que organitza el Patronat de Turisme. "És una acció que ens aporta valor afegit, té capacitat de retorn i transcendència", ha valorat.

L'associació IAGTO, amb 19 d'experiència i que engloba més de 600 operadors turístics del món del golf, va començar a organitzar aquest tipus d'esdeveniments l'any passat. La primera edició la va fer a Andalusia i ara s'ha fixat en la Costa Brava per portar els operadors turístics que treballen amb el sector del golf. L'objectiu és donar-los a conèixer l'oferta de la destinació per tal que l'ofereixen després als seus clients. El president de l'entitat, Peter Walton, ha explicat el perquè han portat l'esdeveniment fins aquí. "Ens cal entusiasme dels organitzadors i, sobretot, volem deixar beneficis a la destinació i, per això, hem d'escollir fer-lo en el moment adequat", ha manifestat.

Creix el nombre de turistes que vénen a jugar a golf

Les darreres dades recollides per una agència especialitzada que treballa per al Patronat detecten que ha crescut un 67% en dos anys la xifra de turistes que vénen a jugar a golf. Actualment, dels visitants que rep la Costa Brava, uns 103.000 són turistes del sector del golf.

Aquest és un tipus de turisme que interessa Catalunya per diversos motius. Segons ha explicat el sotsdirector de l'Agència Catalana de Turisme, Patrick Torrent, són turistes que tenen una despesa més alta que la resta (entorn a un 120% més que el turista general) i, a més, provenen de països europeus que són freds i on només poden jugar al golf durant els mesos de primavera i estiu. Per tant, durant l'època hivernal han de sortir a jugar fora del seu país. És aquí on Catalunya es pot posicionar per oferir-se com a alternativa. "No volem més turistes sinó que generin més ingressos i que ens ajudin a desestacionalitzar la temporada", ha destacat Torrent.

Implicació del territori

En el IAGTO Costa Brava Trophy 2016, a més, hi participaran 47 empreses gironines que presten serveis relacionats amb la pràctica d'aquest esport. Per a ells, esdevé una oportunitat de fer negoci. Segons ha explicat el president d'IAGTO, Peter Walton, a banda dels diferents viatges per conèixer els camps de golf i l'oferta gastronòmica (s'han preparat àpats al Castell de Sant Gregori i també al Mas Marroch dels germans Roca) també hi ha un congrés. Aquest es farà dimecres a l'Auditori de Girona i està previst que hi hagi fins a 1.200 reunions breus entre els operadors i les empreses locals per tal d'establir contactes. Els 80 operadors internacionals provenen de 25 països, alguns dels quals de fora d'Europa com la Xina, la Índia, el Canadà o els Estats Units.

Walton ha assegurat que la Costa Brava és una destinació que disposa de tots els elements per atraure més jugadors de golf i creu que anirà en augment i que la celebració de l'esdeveniment permetrà generar més negocis. "És una destinació seriosa i ben situada, a 45 minuts en cotxe de Girona hi ha fins a 13 camps de golf i 11 Pitch&Putt i, a més, disposa d'un bon clima i d'una excel·lent gastronomia i opcions d'oci", ha destacat.