Més de 15.000 visitants al 6è festival de cervesa artesana Birrasana de Blanes

Els assistents han pogut tastar 154 varietats de 30 empreses cerveseres

El 6è Birrasana, el Festival de Cervesa Artesana de Blanes, ha igualat l'assistència de públic respecte al 2015 i ha superat els 15.000 visitants. De tots tres dies –del 13 al 15 de maig-, el més exitós ha estat dissabte, amb unes 8.000 persones omplint la carpa del Passeig de Mar. Els organitzadors del festival –l'Associació Birrasana i Cervesa Marina, amb el suport de l'Ajuntament de Blanes- han fet un balanç positiu d'aquesta edició. "Durant els primers anys del festival, el públic en general no coneixia què era això de la cervesa artesana.

Ara ja estan agafant una cultura sobre el tema, i quan venen aquí ja saben quina varietat és la que els agrada més i van a buscar-la", ha explicat Kevin Andreu McCarry. En total, hi ha hagut 154 varietats de 30 empreses cerveseres. A banda de productes d'arreu del país, també n'hi ha procedents de Dinamarca, Bèlgica, Itàlia, Alemanya i Hongria. Divendres, el dia d'arrencada, les inclemències del temps van impedir que hi hagués una major afluència de públic, tot i que les actuacions de la nit van animar una mica més l'ambient. Dissabte i diumenge, la millora del temps ha ajudat a mantenir un excel·lent nivell de públic, que ha apurat les darreres hores que li quedaven al festival abans que tanqués portes.

"El públic ha après a valorar que es tracta d'una cervesa feta 100% amb productes naturals i, sobretot, amb molt de 'carinyo'", ha detallat Andreu McCarry.

En total, hi ha hagut 154 varietats de 30 empreses cerveseres. Tant l'organització com els assistents destaquen que la del 2016 ha estat l'edició amb un nivell més elevat, tant d'empreses cerveseres com dels productes que han portat a Blanes, amb una ampla gamma on triar que incloïa, per exemple, cerveses aptes per a celíacs.

Segons informen els organitzadors, el públic ha apreciat especialment dues de les novetats que s'han incorporat enguany a l'experiència. D'una banda, l'ampliació de l'oferta gastronòmica, que ha suposat no haver de fer molta cua per poder acompanyar la cervesa amb productes de qualitat a preus assequibles i, de l'altra, la gran varietat de gustos que permetien poder triar allò que més s'adaptava a la butxaca i al paladar.

L'altra innovació ha estat l'ampliació del nombre d'activitats complementàries que hi ha hagut al voltant del tast de cerveses. Així, cada dia hi ha hagut actuacions i grups d'animació que han contribuït a què l'ambient fos més festiu i familiar. Hi ha hagut clowns, xanquers i també sessions de fusió oriental.

Com a complement a aquestes actuacions, també han estat ben rebuts es concerts de les nits de divendres i dissabte. Divendres van actuar els Mon i Tietes Queques, mentre que dissabte ho van fer Garrapateros, Booz & Dukes i Dalton Bang.

Un altres dels ingredients que no ha faltat en aquesta edició, i que es manté fidel des de la primera, ha estat el Parc Infantil amb els inflables que es van posar en marxa dissabte. I és que aquesta també ha estat una constant que l'organització ha volgut mantenir des del minut zero, que Birrasana sigui una experiència a gaudir per tota la família, sense excloure als infants.

Pel que fa als seminaris, divendres van fer una jornada tècnica adreçada als cervesers professionals que va tractar sobre l'ús dels llúpols en la cervesa artesana, a càrrec d'un dels sponsors del festival, Simply Hops. A més, tant dissabte com diumenge s'han impartit seminaris de maridatge de sis formatges amb sis cerveses diferents.

Per últim, aprofitant el gran nombre de visitants estrangers que assisteixen al Birrasana, tots tres dies hi ha hagut instal·lat un estand de Turisme de Blanes en el recinte amb informació sobre els principals atractius del municipi. Igualment, per primera vegada s'ha comptat amb la implicació de 14 establiments de restauració que han incorporat als seus menús gastronomia amb cervesa.