70.000 euros per a promocionar els ports de Palamós i Roses

El Govern assegura que generaran 2 MEUR de retorn al territori

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat i president de Ports de la Generalitat, Ricard Font, ha signat aquest dissabte un nou acord per promoure els creuers de Palamós (Baix Empordà) i Roses (Alt Empordà), juntament amb la vicepresidenta del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Marta Felip; l'alcalde de Palamós, Lluís Puig; l'alcaldessa de Roses, Montserrat Mindan; el vicepresident de la Cambra de Comerç de Palamós, Albert Vancells, i en representació de la Cambra de Comerç de Girona, Narcís Coll.

El nou acord institucional ha de promoure els ports de Palamós i Roses i les seves destinacions turístiques entre la indústria creuerística arreu del món. L'acord tindrà una vigència de quatre anys, un temps per a que els dos ports i els seus destins continuïn col·laborant estretament per augmentar el nombre de companyies i escales, consolidar les línies de creuers que ja visiten aquests ports i fomentar l'oferta turística.

El secretari d'Infraestructures ha destacat l'important retorn econòmic que tindran les accions promocionals que es faran. "Els 70.000 euros invertits en promoció generaran un impacte econòmic de 2 milions al territori aquesta temporada", ha assegurat i ha afegit que el document signat aquest dissabte és "un acord continuista que posa en valor els dos ports i les seves destinacions arreu del món". El president de Ports també ha avançat que està previst que aquesta temporada arribi el passatger número 300.000 a les instal·lacions de Palamós.

Creació de la marca Costa Brava

L'edició d'aquest conveni es va iniciar amb Palamós l'any 2010 i Roses s'hi va incorporar l'any 2011. Un any després, el 2012, es va crear la marca Costa Brava Cruise Ports per unificar la promoció conjunta dels dos ports i els seus destins turístics davant la indústria internacional de creuers.

L'acord fixa l'elaboració d'un Pla d'accions anual, d'acord amb l'estratègia de màrqueting definida per les institucions signants de l'acord, per a que les línies de treball establertes potenciïn l'activitat de creuers a Palamós i Roses i aportin més turisme a la Costa Brava.

El Pla d'accions per a la temporada 2016 disposa d'un pressupost de 70.000 euros i preveu fer accions destinades a captar noves companyies i consolidar les existents per a incrementar el tràfic de creuers, participar amb els dos ports i els seus destins als principals fòrums del sector, organitzar viatges per familiaritzar i donar a conèixer els ports i la seva àrea d'influència, incentivar la creació de productes i activitats per oferir als turistes de creuers una experiència més àmplia del territori, realitzar accions per copsar possibles necessitats en la destinació en el desenvolupament de l'activitat de creuers i dissenyar i organitzar jornades i seminaris de sensibilització i formació en matèria de turisme de creuers amb associacions i organismes.