Aena destinarà a nous usos l'edifici d'aparcaments que té tancat a l'Aeroport de Girona

Els darrers deu anys s'han invertit més de 140 MEUR per millorar les instal·lacions

Aena està estudiant diferents sortides per a l'edifici d'aparcaments que té tancat des de fa anys a l'entrada de l'Aeroport de Girona. Aquesta construcció modular es va posar en servei el 2006, té tres plantes i capacitat per a 600 vehicles.

La seva construcció es va fer per donar resposta a les necessitats d'aparcament coincidint amb l'època de creixement de l'aeroport. Ara, amb un trànsit de passatgers molt menor i amb un nou aparcament en funcionament just a davant de la terminal, Aena reconeix que ja no els cal.

Segons ha explicat el director de l'Aeroport de Girona, Lluís Sala, el fet que sigui una construcció per mòduls els permet estudiar diverses funcions per al bloc. Sala ha recordat que en els darrers deu anys Aena ha invertit més de 140 MEUR en la millora de les instal·lacions. Aquest darrer any, per exemple, ha estès la wifi gratuïta i ja es pot fer la facturació i l'embarcament a través del mòbil.

Ampliació:

L'Aeroport de Girona va passar de 2,9 milions de passatgers el 2004 a superar els 5,5 milions de viatgers quatre anys més tard, el 2008. L'arribada de Ryanair va ser tota una revolució per a l'aeroport gironí i Aena va haver de modernitzar les instal·lacions i adequar-les a les noves dimensions.

Un dels aspectes que va caldre abordar va ser el de l'aparcament. Fins a llavors, hi havia un aparcament gratuït a davant de l'antiga terminal que va quedar petit i era insuficient.

Per això, a inicis del 2006 es va posar en servei un edifici modular de tres planes i amb capacitat per a 600 vehicles a l'entrada de l'aeroport. A partir d'aquell moment, l'aparcament va començar a ser de pagament a l'aeroport gironí. Com que el nombre de passatgers seguia creixent, Aena va projectar un nou aparcament –també de pagament- just al davant de la terminal. Aquest edifici és el que està actualment en servei i, en canvi, l'edifici inaugurat el 2006 fa anys que està tancat i sense cap utilitat.

El director de l'Aeroport de Girona, Lluís Sala, ha explicat que aquella inversió es va fer en un moment que "per donar resposta" al creixement de l'aeroport però reconeix que, actualment, ja no els cal. Per això, estan estudiant altres sortides per a l'edifici. Segons remarca Sala, el fet que l'edifici sigui modular els fa més fàcil pensar en diversos usos que puguin ser compatibles entre ells. De moment, però, no ha volgut desvetllar quins són els seus plans.

Més de 140 MEUR invertits en deu anys

El director de l'aeroport també ha remarcat que, en la darrera dècada, Aena ha invertit més de 140 MEUR a l'aeroport de Vilobí d'Onyar. A banda de l'aparcament, una de les obres més importants va ser la instal·lació el 2009 d'un sistema que permetia aterrar amb boira o amb condicions de pèssima visibilitat. El sistema d'aterratge instrumental ILS categoria II/III va tenir un cost de quasi 10 MEUR.

Segons assenyala el director, les inversions continuen i, actualment, es van en la línia de modernitzar l'aeroport i millorar el seu nivell tecnològic. "L'objectiu és fer cada dia més eficients les instal·lacions i que l'aeroport sigui millor cada dia", remarca Sala.

En aquest sentit, el director assenyala que en el darrer anys han fet un "salt tecnològic" per posar al dia les instal·lacions i, entre d'altres, han estès la wifi gratuïta, ja és possible embarcar i facturar des del mòbil i també està en funcionament un nou mecanisme de control de fronteres: l'ABC System, que permet detectar automàticament sospitosos i viatgers que tenen algun assumpte pendent amb la justícia.

"Hem fet un salt i això demostra la clara voluntat de l'organització per apostar pel futur de l'aeroport i per donar millors condicions a les companyies i als passatgers", defensa el director, Lluís Sala.