Adif invertirà 10,3 MEUR per renovar la via entre Maçanet i Caldes de Malavella

Les obres tindran un termini de 18 mesos

El Consell d’Administració d’Adif ha aprovat aquest divendres l’adjudicació de les obres de renovació integral de la via del tren d’ample convencional entre les estacions de Maçanet-Massanes i Caldes de Malavella que formen part de la línia de tren Barcelona-Girona-Portbou. Els treballs tindran un cost de 10.359.839 euros, IVA inclòs. Per portar a terme les obres, Adif aportarà materials i serveis per valor de 9.353.262 euros més. Les obres han estat adjudicades a l’empresa Comsa i tindran un termini de 18 mesos.

L’objectiu de l’actuació és optimitzar les instal·lacions, augmentar al qualitat i incrementar el confort, la seguretat i regularitat de les circulacions ferroviàries en aquest tram de 28,7 quilòmetres. En concret, s’ha previst col·locar 24.602 travesses de formigó i 48.728 metres de carril de 60 kg/m. També s’instal·larà nou paviment als passos a nivell. La companyia ha donat a conèixer que aquest divendres s’ha aprovat l’adjudicació d’aquestes obres que serviran per renovar tota la via del tren entre Maçanet de la Selva i Caldes de Malavella (Selva).

Els treballs suposaran una inversió de 10,3 milions d’euros (MEUR) i Adif aportarà materials i serveis per valor de 9,3 MEUR més. Comsa és el nom de l’empresa que s’encarregarà de realitzar les obres, en el termini d’un any i mig. Els treballs pretenen optimitzar els paràmetres geomètrics d’aquestes instal·lacions ferroviàries, augmentar la seva qualitat, disponibilitat i solidesa que, al seu torn, també contribuirà a incrementar el confort, la seguretat i la regularitat de les circulacions ferroviàries en aquest indret.

Les principals actuacions que es faran serà col·locar 24.602 travesses de formigó i 48.728 metres de carril nou de 60 kg/m a les dues vies generals d’aquest tram que té 28,7 quilòmetres de llargada. També es renovaran 6,1 quilòmetres de vies secundàries a les dues estacions i també es col·locaran 24 nous aparells de via. Amb això, es vol adaptar els aparells de la línia aèria de contacte i l’enclavament electrònic de la estació de Maçanet-Massanes a la nova configuració de vies i carrils.

Els treballs es faran amb maquinària especialitzada que permetrà realitzar soldadures aluminotèrmiques per les unions dels carrils. Adif ja ha avançat que les obres no suposaran una aturada del tràfic ferroviari sinó que es compatibilitzaran amb el pas dels trens. També es vol col·locar elements de protecció en els terraplens d’aquest tram i es farà una neteja de la vegetació i arbres que es troben a tocar de la via.

Paral·lelament, s’instal·larà un nou paviment de cautxú als passos a nivell i malla galvanitzada en diversos punts del trajecte. També es construiran noves cunetes, proteccions laterals i encofrats de diversos paraments, entre d’altres actuacions. L’obra podrà comptar amb finançament europeu a través del Mecanismo Conectar Europa (CEF).