El Patronat de Turisme de Girona es promociona a les xarxes socials xineses

L'entitat prepara els professionals perquè coneguin les necessitats dels turistes xinesos

Xina és un dels mercats on el Patronat de Turisme Costa Brava-Girona hi té la vista posada des de fa anys. El turista xinès comença a viatjar cada vegada més pel seu compte –al marge dels paquets turístics- i la demarcació vol estar preparada per rebre'ls.

Per això, el Patronat de Turisme ha encarregat a una estudiant xinesa que fa el doctorat a la UdG, Kerry Lin, que elabori i pengi diferents continguts a les xarxes socials turístiques de més tirada a la Xina (serien equivalents a Twitter i Trip Advisor) per donar a conèixer els atributs de la Costa Brava i el Pirineu.

Paral·lelament, aquest dimarts s'ha organitzat la primera sessió formativa adreçada a empresaris, municipis i institucions perquè coneguin millor les necessitats dels turistes xinesos i s'hi comencin a adaptar. El Patronat, a més, està treballant per traduir el portal web al xinès.

Ampliació:

La Kerry Lin fa dos anys que investiga des de la Universitat de Girona, on està fent un doctorat encarregat per la mateixa universitat, la Generalitat i el Patronat de Turisme Costa Brava-Girona sobre el potencial de la Costa Brava com a destinació per als turistes xinesos.

Una de les funcions del seu treball és elaborar continguts que puguin interessar als xinesos sobre la destinació i penjar-los a les xarxes socials turístiques de més tirada al país asiàtic. Es tracta de petits escrits i, sobretot, fotografies sobre els principals atractius de les comarques gironines. Per exemple, algunes de les informacions penjades són sobre els millors restaurants de la zona –fent especial èmfasi en el Celler de Can Roca-, el triangle Dalinià, els pobles amb encant de la demarcació o el rodatge de 'Joc de Trons' a Girona.

Segons remarca Lin, els xinesos són grans usuaris de les xarxes socials i, a l'hora de viatjar, són una "font d'inspiració" per buscar consells o acabar decidint on anar. Per això, considera que és important tenir un bon posicionament a través d'aquest canal. En aquest cas concret, Lin usa dues plataformes turístiques que són equiparables al Twitter (Sina Weibo Promotion) i a Trip Advisor (Qyer.com).

A banda d'informació sobre la destinació, aquesta jove estudiant també penja detalls sobre com arribar a cada lloc, com desplaçar-se entre ciutats o com moure's des de Barcelona fins a Girona. "Cada vegada hi ha més xinesos que viatgen per lliure, al marge de paquets turístics, i aquesta és una informació que valoren molt", ha destacat.

Com posicionar Girona

Barcelona és una marca turística coneguda pels xinesos. Per això, Lin considera que un dels reptes importants és situar la visita a Girona i la Costa Brava com a complement imprescindible si es viatja fins a Barcelona. "Quan els xinesos viatgen a Madrid també visiten Segovia o Toledo i crec que falta informació perquè sàpiguen que Girona està tan a prop de Barcelona i té tant de potencial", ha manifestat.

Segons Lin, actualment hi ha dos atractius principals que poden cridar l'atenció dels xinesos. Per una banda, que el Celler de Can Roca sigui el millor restaurant del món i, per altra banda, que la ciutat de Girona hagi acollit el rodatge de la sisena temporada de 'Joc de Trons'. "És una sèrie molt popular a la Xina, que la segueixen milions i milions de persones i saber que s'ha rodat a Girona pot ser un gran atractiu, la gent voldrà veure els escenaris reals on s'ha gravat", ha remarcat.

Preparar la destinació

Un dels objectius del Patronat de Turisme Costa Brava-Girona és atraure l'atenció dels xinesos però, alhora, que els empresaris del territori coneguin quines necessitats té el turista xinès i en què s'han d'adaptar. Per això, aquest dimarts s'ha fet la primera sessió de treball adreçada a millorar el coneixement d'empresaris, responsables d'entitats o municipis que volen acollir turistes xinesos.

L'encarregada de la sessió ha estat Lin, que ha fet un repàs tant als costums de la cultura xinesa, al seu calendari de vacances, a la seva manera de viatjar o a aquells "detalls" que cal tenir en compte quan se'ls rep a Girona. Segons assegura, si un xinès recorre milers de quilòmetres per arribar fins a Girona, saludar-lo en la seva llengua pot ser un detall molt significatiu. "Alguns hotelers no saben que els xinesos només bevem aigua calenta i una cosa tan senzilla com posar un bullidor d'aigua a l'habitació pot fer canviar la impressió del turista que arriba", ha remarcat.

En aquest sentit, Lin creu que la llengua és un dels grans impediments que cal superar si es vol que la xifra de turistes xinesos vagi augmentant. "Calen més audioguies en xinès o poder contractar tours en la nostra llengua", ha declarat.

Accions del Patronat enfocades al mercat xinès

Per apropar-se al mercat xinès, el Patronat de Turisme Costa Brava-Girona està treballant per traduir el portal web de l'organisme al xinès. Fins ara, només disposa d'un document molt visual i sense massa text penjat a Internet amb els principals atractius de la destinació. També s'han traduït al xinès els catàlegs dels clubs de golf i cultura.

A banda d'això, des de fa més de sis anys organitza viatges de familiarització amb operadors turístics xinesos que visiten la destinació i també rep periodistes i bloggers asiàtics que coneixen de primera mà les comarques gironines i poden fer de prescriptors.