El 8è Sismògraf d’Olot baixa el teló amb 15.000 assistents

Representa un 25% d'increment respecte l'any passat

El Sismògraf d’Olot baixa aquest diumenge el teló després de quatre dies de moviment frenètic i amb les millors xifres dels darrers anys. Un total de 15.000 persones han passat per aquesta vuitena edició, un 25% més que l’any passat. D’altra banda, uns 200 professionals, un 33% més que el 2015, han participat en les jornades per a programadors. Un 25% d’ells eren procedents de països d’arreu del món amb una gran presència d’anglesos i d’holandesos.

Des del passat dijous, la capital de la Garrotxa ha acollit una trentena d’espectacles, gran part d’ells a l’aire lliure i gratuïts, que han atret multitud de persones. La directora artística del festival, Tena Busquets, ha assegurat que s’han exhaurit totes les entrades disponibles per als espectacles de pagament. “Són dades molt importants però més enllà d’això, el que té més valor crec que és que la gent et pari pel carrer i t’agraeixi la feina feta i lo bé que s’ho ha passat ballant”, ha explicat. El ‘macroshow’ aeri d’Eterfeel Fest amb Aerial Jockey Strada han estat els encarregats de posar el punt i final a quatre dies plens de dansa a la capital garrotxina. Una actuació que ha reunit unes 3.000 persones a l’esplanada de l’antiga estació d’Olot. Busquets ha assenyalat que estan “molt satisfets i contents” amb els resultats obtinguts perquè, a diferència d’altres anys, han aconseguit engrescar el públic i fer-lo ballar amb les companyies participants.

Durant quatre dies la ciutat ha acollit una trentena d’espectacles, la gran majoria d’ells a l’aire lliure i gratuïts. Onze, però, han estat de pagament i tots ells han penjat el cartell d’entrades exhaurides. D’altra banda, més de 200 professionals – un 33% més que l’any passat- han participat en les jornades professionals del Sismògraf. Una quarta part d’ells eren internacionals, principalment anglesos i holandesos. En concret, des de l’organització del festival de dansa assenyalen que han comptat amb la presència de programadors de pràcticament tots els països europeus.

“S’han fet molts de contactes, m’han arribat molts comentaris d’artistes que tenien peticions i programadors interessats en les propostes que hem ofert”, ha detallat la directora artística. No obstant això, Busquets assenyala que més enllà de les xifres el que realment té valor per a ella és el reconeixement i agraïment dels veïns d’Olot. “Que et parin pel carrer i et diguin que s’ha fet un gran festival i que els ha encantat perquè hi han pogut participar, no té preu. Per nosaltres això és molt més emocionant que l’aspecte quantitatiu”, ha detallat.

Paral·lelament, el festival ha acollit cinc estrenes, coproduccions del certamen que han encantat al públic. Una d’elles era ‘Siena’ de la Veronal que es va portar a terme aquest dissabte a la tarda. “Era la mateixa hora en la que es feia el clàssic del futbol i nosaltres vam tenir un ple complet”, ha comentat mig rient Busquets. I és que durant aquests dies, i deixant de banda les propers ‘rèpliques’, la programació d’aquest any ha estat molt variada, des d’espectacles al carrer o en escenaris, sales o teatres. “Aquesta edició ha estat destacat pel gran nombre d’espectacles participatius que s’han programat i que hem aconseguit que el públic ballés molt”, ha comentat Busquets com, per exemple, amb l’actuació ‘Molar’ de Quim Bigas – un dels grans èxits d’aquest any- ‘Life in the universe’ de Hello!Earth on tota l’acció transcorria enmig d’un camp verd o ‘Si sabes lo que hay’.

D’altra banda, aquest diumenge també s’ha donat a conèixer que el solo de Laila Tafur ‘Monstruo’ ha guanyat el premi per votació del públic de la Caravana de tràilers. Un guardó que consisteix en l’estrena de l’espectacle a Olot, ja sigui en la propera temporada o bé en l’edició 2017 del Sismògraf. Paral·lelament, des de l’organització han destacat que s’ha notat un increment del nombre de ciutadans que provenen de fora de la ciutat d’Olot o de la comarca de la Garrotxa. “Hem de fer el bocat de les enquestes que hem realitzat però tenim la sensació que ha vingut més gent i, sobretot, més gent de fora”, ha insistit la directora artística.

Busquets ha comentat que intentaran “millorar” i ampliar algunes activitats de cara als propers anys però sense perdre l’essència del festival. Tot i aquests quatres dies de moviment incessant, el festival no acaba aquest diumenge. Ara é el torn de les ‘rèpliques’ que es portaran a terme majoritàriament durant el mes d’abril per primer cop en la història del Sismògraf. Les petites actuacions s’allargaran fins a l’estiu amb ‘Oskara’ una proposta de Kukai Dantza i Marcos Morau que es podrà veure el proper agost al festival ÉsDansa de Les Preses.