Més d'un miler de persones visiten el castell durant el mes de gener

El nou edifici de serveis s’obrirà al públic el proper mes de març

Més d’un miler de persones han visitat el castell de Montsoriu durant el mes de gener, una xifra que supera la de l’any passat durant el mateix període, segons han informat des del Consell Comarcal de la Selva. Després dels resultats de l’any 2015, en què el castell va rebre un total de 13.609 visitants, una dada que representava un increment del 97 per cent respecte als 6.648 de l’any 2014, s’espera que durant l’any 2016 el nombre de visitants continuï creixent.

En aquest sentit, la presidenta del Patronat del Castell de Montsoriu, Raquel Reyner, ha assegurat que “ La finalitat és que el castell assoleixi un nou rècord de visitants i, alhora, esdevingui un element patrimonial de primer ordre.” Per això, tant des del Patronat com des del Consell Comarcal de la Selva s’han planificat diverses accions per a aquest any que han de permetre millorar les xifres de l’any passat.

Si bé durant l’any 2015 la posada en funcionament de fer la visita autoguiada amb la nova senyalització i els prospectes per als visitants van ésser factors clau per al creixement de visitants; enguany es vol mantenir aquesta tendència i per això s’incorporen també altres accions com l’ampliació dels dies d’obertura al públic i també dels horaris, especialment en períodes festius com Setmana Santa o els mesos d’estiu. Paral•lelament, el mes de març s’inaugurarà el nou edifici de serveis i atenció al públic, una oficina situada a l’entrada del castell en la qual els visitants podran tramitar la compra d’entrades i fer ús dels serveis als quals fins ara no podien accedir. També hi haurà espai per a la botiga d’objectes de record o relacionats amb Montsoriu i màquines d’aliments i begudes. Les obres del nou edifici, que es construeix amb subvencions del Departament de Cultura de la Generalitat, de la diputació de Girona, a través del Pla de Monuments i del FEDER, inclou l’agençament d’una part de la muralla del recinte jussà que està subvencionada per l’empresa Abertis.

Paral•lelament, s’està treballant en un nou espai web del castell de Montsoriu amb una renovació de continguts i d’aspecte per afavorir la comunicació amb els visitants i els interessats en el recinte. També es treballarà per potenciar la presència a les xarxes, iniciada al 2015, amb una major interacció en totes les plataformes presents (Trip Advisor, Instagram, Facebook, Youtube, Twitter...). La campanya de comunicació per a aquest any s’iniciarà aquest mes de febrer i és previst que s’allargui fins al mes de novembre.