27.544, número de tall de la cinquena edició del Girona 10

S'hi han inscrit més de 50.000 persones

La campanya de promoció turística Girona 10, impulsada per l’Associació d’Hostaleria Turisme i Restauració de Girona (AHTRGi) amb el suport de l’Ajuntament de Girona, continua batent rècords de participació. Un total de 50.328 persones s’han inscrit en aquesta cinquena edició al sorteig d’adjudiciació de places, el que representa un augment del 50% respecte el 2015, quan s’hi van registrar 33.426 participants. Del total d’inscrits, 45.576 són de Catalunya, 3.618 de la resta de l’Estat i 1.134 d’altres països. El sorteig s’ha celebrat aquest matí i n’han resultat guanyadors tots els inscrits que tenen els números entre el 27.544 i el 34.255 (ambdòs inclosos).

CaixaBank, principal patrocinadora de l’esdeveniment, ha cedit l’emblemàtic espai de la llotja del CaixaForum Girona per a la celebració del sorteig, que per segon any consecutiu ha estat emès en directe pel programa ‘Els matins’ de TV3. Durant el sorteig s’ha elegit un número de tall a partir del qual s’adjudicaran tots els premis disponibles, que aquest any són un total de 6.712 distribuïts de la següent manera: 780 nits d’hotel en habitació doble; 2.952 menús dobles i 3.000 entrades dobles de cinema. Si sumem tots aquests premis, el resultat és que 10.434 persones podran gaudir d’una nit d’hotel, un àpat o una entrada doble de cinema pel mòdic preu de 10 euros durant el cap de setmana del 29 al 31 de gener.

Els encarregats d’extraure les boles que han configurat el número de tall han estat persones estretament vinculades a la vida social, política i cultural de la ciutat. Hi han participat, per aquest ordre, el cantant de Sopa de Cabra, Gerard Quintana; l’escriptor Josep Maria Fonalleras; el president del GEIEG, Francesc Cayuela; el xef Pere Massana, del Restaurant Massana (1 estrella Michelin) i l’alcaldessa en funcions, Isabel Muradàs. Carles Prats, director de Vermut Miró, una de les empreses patrocinadores de l’esdeveniment, ha estat el responsable de llegir el número complert, el 27.544.

Els premiats (tots els inscrits amb els números entre el 27.544 i el 34.255) rebran al llarg de la tarda-nit d’avui un correu de l’organització en el qual se’ls indicarà quin premi els ha tocat. Tots els afortunats tenen de temps fins al proper 22 de gener a les 09.00 del matí per confirmar la reserva i un cop complert aquest termini, tothom qui ho vulgui, tant si ha participat al sorteig com si no, podrà consultar al web de Girona 10 quins establiments formen part de la campanya i contactar-hi directament per veure si els queden places lliures o si tenen alguna promoció especial amb motiu de la campanya.

Bona valoració

El president de l’Associació d’Hostaleria, Turisme i Restauració de Girona, Josep Carreras, ha valorat molt positivament l’augment del número d’inscrits al sorteig, una dada que, segons el seu parer, demostra que “Girona 10 continua essent un autèntic èxit”. Carreras ha destacat també el compromís dels establiments associats amb aquesta original proposta de promoció turística. Enguany hi han participat un total de 20 hotels i 55 establiments, entre restaurants, bars i cafeteries. Catorze d’aquests establiments participen al Vermut10, una proposta que permet gaudir d’un aperitiu per a dues persones al preu de 10 euros sense necessitat de participar en cap sorteig i que aquest any tindrà com a protagonista la marca Vermut Miró, de Reus.

El president dels hotelers i restauradors gironins ha recordat també que aquest any la campanya s’allarga un dia més, fins al dilluns 1 de febrer, amb l’oferta de places hoteleres i àpats a 10 euros per persona per a membres del Club Ara de CaixaBank. En total s’ha ofert a aquest col·lectiu 338 estades en habitació doble per a la nit del 31 de gener, i 694 menús per a dues persones en restaurants, repartits entre el migdia i la nit del diumenge. Així mateix, s’ha sumat a aquesta campanya especial per a sèniors del Club Ara la residència i centre de dia Can Regàs, situada al centre de Girona, que ofereix també allotjament i esmorzar per 10 euros coincidint amb Girona 10.

Un cap de setmana ple d'activitats

Girona 10 és un esdeveniment que va més enllà de l’oferta de places d’allotjament, restauració i oci a 10 euros. Del 29 al 31 de gener, la ciutat ofereix una àmplia oferta d’activitats, moltes de les quals són un tastet de les propostes culturals, gastronòmiques, esportives, musicals i populars que es poden viure a la ciutat al llarg de tot l’any. En total seran una quarantena de propostes entre les quals destaca, com a principal novetat, un nou format de visites nocturnes tematitzades a la Catedral de Girona. Les visites aniran a càrrec de personatges històrics que acompanyaran els visitants a través d’espais que s’obren al públic molt ocasionalment, com és el cas dels soterranis, que fins ara només s’han pogut visitar amb motiu de Girona, Temps de Flors.

En l’àmbit cultural destaquen també les visites al Castell de Montjuïc a càrrec dels Miquelets de Girona amb la participació de recreadors històrics, les visites guiades al centre històric de la ciutat, algunes d’elles especialment dissenyades per a persones amb mobilitat reduïda, i les portes obertes a museus i monuments. Hi haurà música al carrer i concerts gratuïts a la plaça del Lleó, amb una barra de bar solidària a càrrec de la Fundació Oscobre. Els més petits podran gaudir d’una cercavila de la colla Gegantera La Fal·lera Gironina i de diversos tallers organitzats per MenutsGirona, i els que prefereixen estar actius podran gaudir de sessions gratuïtes de zumba i bodycombat o llogar bicicletes de passeig o bicicletes elèctriques a 10 euros per fer una ruta per l’entorn natural de la ciutat.

Els comerços del Centre Eix Comercial i a la Zona U se sumen a la iniciativa oferint promocions i descomptes especials i durant el cap de setmana es podran adquirir entrades per espectacles al Teatre Municipal i a l’Auditori de Girona a 10 euros. Totes les activitats i ofertes es poden consultar a la pàgina web de l’esdeveniment (www.girona10.net) i en els mapes desplegables que es distribuiran a través de les oficines de turisme.

Girona 10 va néixer l’any 2012 amb l’objectiu principal de promocionar la ciutat de Girona com a destinació de turisme, gastronomia, cultura i comerç i des d’aleshores ha anat evolucionant fins a convertir-se un aparador viu i alhora actiu de la ciutat, de manera que tant gironins com visitants poden fer durant un cap de setmana un tast dels esdeveniments més populars, tradicionals i emblemàtics que se celebren al llarg de l’any. En aquesta evolució ha estat decisiva la implicació de l’Ajuntament de Girona, la Generalitat de Catalunya i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, així com el patrocini de CaixaBank, Vermut Miró i Massegur.