El Girona10 incorpora per primer cop al sorteig 3.000 entrades dobles de cinema

La cinquena edició de la campanya promocional es farà l'últim cap de setmana de gener

El Girona10 canvia de dates en aquesta cinquena edició i s'endarrereix una setmana respecte l'any passat. Es farà l'últim cap de setmana de gener, els dies 29, 30 i 31, i s'oferirà un total de 10.000 premis, entre entrades dobles de cinema (3.000), 1.600 places d'hotel i 5.400 àpats. Tot al preu de 10 euros, tot i que en el cas de les pernoctacions hoteleres cal afegir-hi la taxa turística. Des de l'Associació d'Hostaleria, Turisme i Restauració de Girona (AHTRGI) s'ha explicat aquest dilluns que aquesta nova edició busca continuar millorant i ampliant l'oferta per sorprendre un any més al visitant. El seu president, Josep Carreras, subratllava la incorporació per primer cop dels dos cinemes més importants de la ciutat –Albèniz i OCine- en aquesta voluntat de seguir creixent. "Són més de 10.000 possibilitats de premiats i un 45% més respecte l'any passat", ha assenyalat.

Els interessats han d'inscriure's al web de www.girona10.net i escollir entre les tres opcions –cinema, àpat o allotjament-. El sorteig es farà el 19 de gener i es retransmetrà en directe al programa 'Els matins' de TV3. Cinc personalitats de la ciutat –entre elles l'alcalde- participaran en aquest sorteig on sortirà el número de tall a partir del qual s'assignaran els premis.

Els premis s'assignaran segons la preferència assignada –als últims de la llista se'ls pot assignar qualsevol de les altres opcions que no sigui la preferent en funció del que quedi- i s'enviaran el mateix dia del sorteig. Els afortunats disposaran de tres dies per confirmar la reserva. No es podrà modificar l'hora ni el dia de la plaça hotelera o del menú restaurant. Aquest any s'ha eliminat la "segona repesca" de les places sobrants i l'establiment ho podrà posar de nou a la venda.

El president de l'associació ha reconegut que és de preveure que altres restaurants no associats també aprofitaran l'ocasió per oferir menús a 10 euros tot i no participar en el sorteig. Carreras ha explicat que l'any passat això els va "enfadar" però que han entès que aquesta campanya potencia sobretot el fet d'anar tots junts i treballar per Girona.

Més de 40 activitats programades

Per segon any, s'organitzaran un seguit d'activitats que quedaran recollides en un mapa informatiu amb els horaris i la ubicació on es faran. Entre les novetats destaquen les visites nocturnes tematitzades a la Catedral de Girona i la lectura de textos relacionats amb la ciutat organitzada per la Llibreria22 al CaixaFòrum. També hi haurà portes obertes de museus i monuments i promocions i descomptes especials dels comerços associats al Centre Eix Comercial i l'Associació Zona U.

Places sènior per als jubilats de CaixaBank

Al marge del sorteig, també hi haurà una oferta de 10 euros de places d'allotjament i àpats per als membres del Club ARA de CaixaBanc format per persones jubilades. Els interessats rebran un correu amb l'oferta (s'ofereix la nit del 31 de gener) i s'hauran d'inscriure directament als mateixos establiments sense un sorteig previ. En total hi haurà 656 places d'hotel, 1.334 àpats i 5 places d'allotjament sènior a la residència i centre de dia Can Regàs. Aquesta iniciativa ha estat possible perquè l'entitat és un dels principals patrocinador del Girona10 i és una prova per arribar a altres col·lectius que no utilitzen les noves tecnologies.

L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, ha felicitat els organitzadors per aquesta nova edició i ha subratllat la importància d'aquest esdeveniment que s'ha convertit ja en un "clàssic" perquè és el "preludi" del que pot oferir la ciutat al llarg de l'any que comença. També ha dit que fa cinc any no hi havia el concepte de "cultura col·laborativa" que ha permès tirar endavant les cinc edicions del Girona10 i que ha esdevingut un model a seguir per altres ciutats catalanes.

Els organitzadors també han explicat que intentaran captar públic de la Catalunya del Nord a través sobretot de les xarxes socials on s'explicarà aquesta campanya promocional.

Una campanya que cada cop té més seguidors

La primera edició del Girona10 es va fer l'any 2012 amb 1.200 places hoteleres i 15.000 menús que es van esgotar en pocs minuts. Es va generar tanta expectació que el portal que gestionava les reserves van quedar col·lapsats. El nombre d'inscrits en l'última edició ha anat en augment. El 2015 es van registrar 33.426 interessats, mentre que l'any 2014 van ser 22.902 i el 2013, 28.287.