Foment licita la remodelació de l'enllaç entre la C-35 i l'N-II a Vidreres per 24,43 MEUR

El projecte preveu construir una rotonda al peatge de l'AP-7

El Ministeri de Foment ha autoritzat la licitació de les obres de remodelació de l'enllaç entre la C-35 i l'N-II a Vidreres (Selva). Els treballs tenen un pressupost de 24,43 milions d'euros (MEUR) amb IVA inclòs.

El projecte té previst construir un nou ramal semidirecte que creuarà l'N-II i la C-35 amb dos nous passos superiors. La carretera tindrà tres carrils de 3,50 metres per sentit i vorals exteriors de 2,50 metres A part, entre els enllaços de Can Cartellà i Vidreres, s'han dissenyat dues vies de servei que discorreran pels marges de l'N-II. A més, les obres també inclouen la construcció d'una glorieta a l'altura de la platja de peatges de l'AP-7 que permetrà canalitzar el tràfic d'entrada i sortida de l'autopista i l'accés al municipi de Maçanet de la Selva.

El passat mes de gener, el Ministeri de Foment va aprovar l'expedient d'informació pública definitiu del projecte d'enllaç de l'A-2 a Vidreres. Les obres, tal i com es va donar a conèixer en aquell moment, serviran per remodelar l'actual enllaç que connecta la nacional amb la C-35 i l'autopista AP-7.

D'aquesta manera, s'aconseguirà que els vehicles que vénen de Barcelona puguin agafar l'autopista d'una forma més directe. L'enllaç de Vidreres completa el tram de desdoblament de l'N-II entre Sils i Maçanet. Cap al nord, la nacional es convertirà en una autovia amb dos carrils per banda però, cap al sud, la calçada de la nacional es quedarà igual, tal i com és ara. L'Estat ja va descartar per qüestions econòmiques la idea d'estendre el desdoblament de l'N-II més al sud i fer arribar l'autovia fins a la Tordera. En comptes d'això, Foment apostava i continua apostant per aixecar una carretera de gran capacitat per l'interior que connectaria amb la B-40 a Granollers i s'agafaria a Vidreres, en aquest nou enllaç les obres del qual ja s'han licitat.

Des del Ministeri de Foment han explicat que l'enllaç previst substituirà l'actual de sortida des de la C-35 cap a l'N-II en sentit nord, cap a Girona. Es construiran dos nous passos superiors que estaran dimensionats per si, en un futur, aquest tram de la nacional es converteix en autovia. La nova carretera comptarà amb tres carrils de 3,50 metres per sentit i vorals exteriors de 2,50 metres. També tindrà una mitjana de 2 metres d'amplada i vorals interiors d'un metre d'amplada i bermes – que són les franges de terrenys sense pavimentar situades al costat dels vorals de les carreteres i on es situen les senyalitzacions verticals i les barreres de seguretat- de 1,10 metres. A part , també s'ha previst la construcció d'una rotonda a l'altura del peatge de l'AP-7 que servirà per canalitzar el trànsit i la circulació d'entrada i sortida en aquest punt i també l'accés a Maçanet de la Selva.