La Generalitat promocionarà el turisme religiós amb el projecte Catalonia Sacra

La iniciativa vol donar a conèixer el patrimoni arquitectònic i artístic vinculat a l'església

La Generalitat promocionarà el turisme religiós amb la iniciativa Catalonia Sacra, en què hi participaran deu bisbats i que té per objectiu donar a conèixer el patrimoni arquitectònic i artístic vinculat a l'Església Catòlica de Catalunya per tal d'incrementar-ne les visites. Està gestionat per l'Albergueria-Centre de Difusió Cultural del Bisbat de Vic i enguany ha promogut una quarantena d'activitats adreçades a difondre l'accés al patrimoni eclesiàstic de Catalunya. El turisme religiós forma part d'una de les directrius establertes en el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya, que preveu la promoció del turisme religiós com una línia de producte d'interès especial, i en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya.

El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig; el bisbe de Girona i president de Catalonia Sacra, Mons. Francesc Pardo; i el director de l’Albergueria, Centre de Difusió Cultural del Bisbat de Vic, Mn. Josep Maria Riba, han signat el conveni de col·laboració. Entre les accions incloses, hi ha ordenar, estructurar i definir els equipaments religiosos que siguin més atractius per als visitants i convertir-los en producte turístic, la creació del Catàleg d'Activitats Turístiques de Catalonia Sacra, amb un llistat de 30 activitats relacionades amb el patrimoni eclesiàstic català; i la difusió de la marca Catalunya i la tasca de l'Agència Catalana de Turisme a través dels diferents suports i canals d'informació de Catalonia Sacra. Per la seva banda, l'Agència Catalana de Turisme assessorarà en la selecció dels productes turístics vinculats al patrimoni religiós i en la selecció d'agències receptives que puguin estar interessades en la venda d'aquest tipus d'experiències turístiques i promocionarà els productes turístics de la Catalunya Sacra.